תיעדנו את קציני "עוצבת אדום" ביום השתלמות מיוחד

במטרה לשפר את היכולות המבצעיות ושיתוף הפעולה בין הכוחות והיחידות בשטח, קיימו קציני "עוצבת אדום" יום השתלמות מיוחד. לאורך היום הדגימו הלוחמים תרחישים אפשריים, כמו חדירה ליישוב וירי על כוחותינו, במתקן המדמה את גזרת סיני. כך זה נראה

21.05.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

השבוע התקיים יום השתלמות מיוחד לקציני ומפקדי "עוצבת אדום" במטרה להתמודד מול הגזרה המורכבת של גבול מצרים.

 ההשתלמות כללה מספר תחנות בהן ביצעו תרגילים שונים המדמים מצבי חירום העלולים להתרחש בגזרה,  וסיפקו למפקדים את הידע ההכרחי על מנת להתמודד עם איום אפשרי מכיוון סיני.

 ביום השתתפו לוחמי הגדודים הסדירים, בהם גדודי חי"ר, שריון, איסוף קרבי וגדודים מעורבים, לצד גדודי המילואים, ולוחמי לוט״ר אילת. יחד הם תרגלו מגוון תרחישים, כגון חדירה ליישובים והברחות סמים, במטרה לשפר את שיתוף הפעולה בין הכוחות בזמן אמת.

גם הרבש״צים (רכזי הביטחון השוטף הצבאיים) של היישובים צמודי הגדר לקחו חלק ביום ההשתלמות, וזאת במסגרת הקשר ההדוק בין הצבא לגורמי הביטחון האזרחיים בגזרה.

 האימון כולו התקיים במתקן ייחודי בבסיס האימון הפיקודי של פיקוד הדרום (בא"פ דרום - נ.ז.), המדמה את תוואי השטח של גבול מצרים וכולל גם דגם של "גדר שעון חול". כך יכלו הלוחמים והלוחמות לדמות חדירת מחבלים לשטח ישראל וירי לעבר כוחותינו מגבול מצרים.

 "זה כבוד גדול למחלקה לתרגל מול כל קציני האוגדה", מספר סגן יורי קירזנר, מפקד מחלקה בגדוד קרקל, שהציג עם מחלקתו את התרחישים בהשתלמות. "הראנו לאוגדה איך הכוחות שלנו פרוסים בשטח ומה נעשה ברגע האמת".

 ״אנו בבא"פ שמחים שיש בידינו את האפשרות לקיים אימונים רחבים אלו", מדגיש מפקד בא"פ דרום, סגן-אלוף לירון ארוך. "האתגרים העומדים מולנו בגזרת סיני מחייבים את הכוחות הפועלים בשטח ליצירתיות, קטלניות, זריזות - ועל זה ניתן הדגש באימון".