כך נראה אימון פלוגות החי"ר המשוריין בצאלים

בין המנהרות בשטח הבנוי ללחימה באש חיה, פגשנו את המילואימניקים של פלוגות החי"ר המשוריין באימון השנתי של גדוד 87

26.10.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

http://dover-endpoint-dovermedia.streaming.mediaservices.windows.net/7c4a076b-0324-4927-afcf-6585d0cceb52/miluim.ism/manifest

יום אחד הם קמים בבוקר, ובמקום ללבוש את הג'ינס הקבוע הם עולים על מדי ב' , מוציאים את התיק מהבוידעם ונוסעים דרומה - כך מתחיל הסיפור של אימון בגדוד מילואים.

בשבוע שעבר נפגשו לוחמי גדוד 87, חיילי החי"ר המשוריין של חטיבה 14, לתרגיל השנתי המסורתי, שכלל תרגול בשטח בנוי, לחימה במנהרות ואש חיה. "אנחנו בין לבין", מסביר סא"ל (מיל') אלון עידן, מפקד הגדוד. "מצד אחת אנחנו לוחמי חי"ר, אבל אנחנו חלק מחטיבת טנקים. הייחוד שלנו הוא שאנחנו עושים גם וגם, ומסייעים לפלוגות המשוריינות בזמן חירום".

בזמן שגרה מתאמנים צוותי הטנקים יחד עם צוותי החי"ר. פעם בשנה הם נפגשים בצאלים ומקיימים אימון בן שבוע. בזמן מלחמה עולה שיתוף הפעולה הייחודי הזה דרגה, והצוותים מכווינים זה את זה בשטח הבנוי, מגנים זה על זה, מחפים באש ומפנים פצועים.

"באימון הנוכחי החלטנו להתמקד בתרגולות חי"ר בסיסיות המותאמות לתווי שטח דרומי, מתוך רצון לשמור על הכשירות של הלוחמים", מספר סא"ל עידן. "בין תרגילי המחלקה שילבנו גם לוחמה בשטח בנוי, שטח פתוח, התגוננות מפני טיילים ולוחמה תת קרקעית".

בנוסף שילבו המפקדים "תחרות" בין המחלקות - צוות אחד מגן על הגבעה והשני מנסה לכבוש אותה. 

"אנשי המילואים שמגיעים הם אנשים מיוחדים", מדגיש המג"ד, "הם נותנים את כל חייהם ואין להם תחליף. אלו האנשים שיגנו על המדינה ואני מעריך כל אחד מהם".