איך מרגיש לוחם מוסלמי בצה"ל?

סמל יוסף אבו סלוטה מכפר מנדא התגייס לצה"ל והפך ללוחם בגדס"ר המדברי. בריאיון מיוחד הוא מספר על התגובות מהסביבה, ונזכר ברגע בלתי נשכח מההשבעה

05.06.17
מערכת אתר צה"ל

- למה רצית לשרת בצה"ל?
"האמת שזה היה לי ברור, ידעתי שכשאני אגיע לגיל 18 אני אתגייס לצה"ל. גדלתי בבית שחינכו אותי לזה, חלק מבני המשפחה שלי שירתו בצבא. זה היה חלום שלי מאז ומתמיד להתגייס כמו כולם ולשרת את המדינה".

- איך נראה השירות בגדס"ר המדברי?  
"אנחנו לוחמים לכל דבר. מתגייסים לצבא ועוברים הכשרה ארוכה של כחצי שנה בבא"ח גבעתי שכוללת טירונות ואימון מתקדם. עוברים קילומטרים רבים של מסעות בדרך לכומתה הסגולה ולתג הייחודי. היינו בחטמ"ר מנשה באיו"ש וביצענו תעסוקה מבצעית במהלך שיאו של גל הטרור. בין היתר אנחנו תופסים קו בגזרת כיסופים בעזה, נמצאים על הגדר 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, שומרים על תושבי הדרום ועל שגרת חייהם".

- החברים מהכפר יודעים שאתה לוחם בצה"ל?
"הם חברים שלי, הם ידעו תמיד שזה יקרה. כמובן שאני חסר להם כשיושבים באמצע השבוע ולפעמים עובר הרבה זמן עד שאנחנו נפגשים, אבל מעבר לזה אין משהו מיוחד. הם מבינים שזה חשוב לי וחלקם אפילו גם משרתים בצה"ל. האמת שיש כמה שהצלחתי לגייס בעצמי".

- איך זה להיות חייל מוסלמי בצבא שמורכב ברובו מיהודים? 
"אני חושב שאין הבדל. זה לא משנה מה הרקע שלך ומה הדת שלך, כל מה חשוב זה שכולנו כאן כדי לתרום ולהגן על המדינה. כל חיי חייתי כאן, קיבלתי זכויות מהמדינה שלי ועכשיו תורי לבצע את חובתי. אני לא חושב שזה מיוחד, אני חושב שכולם צריכים להתגייס, זו המדינה של כולנו וצריך להגן עליה".

- יצא לך לחוות גזענות או דעות קדומות?
"לי זה לא קרה, אבל זה קרה לחבר טוב שלי. הוא הלך למועדון ולא רצו להכניס אותו רק בגלל השם בתעודת הזהות. אבל זה לא מה שימנע ממני לשרת את המדינה, אני לא מפחד מזה. אני יודע שמה שאני עושה זה חשוב בלי קשר למה שאחרים חושבים עלי".

- יש רגע בשירות שאתה תזכור כל החיים? 
"אני אזכור את ההשבעה שלי. עמדנו שם כולם ונשבענו, זה היה מאד מרגש. אני זוכר שחשבתי על זה שאולי יום אחד נעמוד בהשבעה הזאת כולנו, יהודים לצד נוצרים לצד מוסלמים, ונוכל להישבע זה לצד זה, לוחמים יהודים על תנ"ך ולוחמים מוסלמים על קוראן".