בשבוע שעבר התקיימה סדנת מפקדי פיקוד דרום, בהשתתפות דרג המטה הפיקודי, מפקדי האוגדות ובראשות מפקד הפיקוד, אלוף אייל זמיר.הסדנה, שהתקיימה במדרשת "בן-גוריון" בשדה בוקר, כללה הרצאות, שיעורים ודיונים בנושאים הקשורים לפיקוד ולגזרותיו. נוסף על כך, דובר רבות על חזון ויעדי הפיקוד בתחומים הרבים בהם מתעסק, הכוללים בניין כוח, העצמת ההון האנושי, פרוייקטים רבי תכלית ותפיסת הלחימה המודרנית.

"פיקוד דרום שם לעצמו למטרה את מוכנותו התמידית לכל תרחיש אפשרי ולכן אנו מציגים תכנית שתסתכל לטווח הארוך ותתמקד בהתמודדות מוקדמת עם תרחישים עתידיים", אמר מפקד הפיקוד אלוף זמיר בפתח הסדנה, וציין כי הפיקוד חרט על דגלו מוכוונות מטרה, יוזמה וחתירה לניצחון, תוך כדי הקפדה על ערכי צה"ל והתבססות על מפקדים איכותיים, כוחות מאומנים וחיילים מקצועיים וחדורי תחושת שליחות וגאווה בשירות בצה"ל, תוך הגנה על ריבונות המדינה בדרום.

המשך הסדנה עסק בהשקת תכנית "שחר חדש", שעיקרה הצגת הדרכים בהם הפיקוד יתמודד עם אתגרי העתיד באמצעות בניין כוח חדשני ואסטרטגיה מוקדמת לטקטיקה. היועץ הארגוני של פיקוד הדרום, רס"ן אופיר חבקין, הדגיש כי "מטרת התכנית היא לייצר הסתכלות ארוכת טווח על תרחישים עתידיים בהם עלול הפיקוד להיתקל" והתגאה כי הפיקוד "יתחיל לחולל ידע לתהליכי בניין כוח שישרתו אותו בבוא הזמן".