בפיקוד הדרום הסתיים הערב (שלישי) תרגיל פתע רחב של אוגדת סיני, בו השתתפו כ-2,000 אנשי מילואים.  

"הצלחנו להביא לידי ביטוי תוך מספר שעות מצומצם יציאה של גדוד מתמרן לשני תרגילים", מספר אלוף משנה איתמר בן חיים, מפקד חטיבת הנגב, "אחד בלילה ואחד עם אור ראשון".

לדבריו, מדובר בתרגיל ייחודי, גם מכיוון שהוא בוצע באופן פתאומי וגם בשל ההיקף שלו: "מעבר לגדוד ולמפקדת חטיבת הנגב, גויסו גם כוחות ממפקדת אוגדה 252 וחטיבותיה".

"למעשה", מסכם אל"ם בן חיים בסיפוק, "במספר שעות לא רב הצלחנו גם לגייס את הכוחות, לתרגל גיוס תחת אש ולהצטייד תוך כדי נוהל קרב".

"הצבנו את המוכנות בראש סדר העדיפויות של צה"ל", מדגיש הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, שעקב אחרי התרגיל מקרוב. "זה בא לידי ביטוי בראש ובראשונה בתכנית אימונים מוגברת, שהמילואים והסדיר לא עשו הרבה מאוד שנים, והכוונה היא להמשיך ולהגדיל את התכנית הזו לסדיר ולשמר את הדפוס הזה למילואים".

האתגר הגדול של צה"ל, לדברי הרמטכ"ל, הוא ליצור הלימה. "ברגע שנצטרך את הגדוד נדע שנתנו את התנאים הטובים ביותר כדי לנצח במערכה ולבצע את המשימה. בסוף המרכיב החשוב ביותר הוא אנשים, איכות המפקדים ואיכות הלוחמים".  

"ההבנה שאם נדרש למערכה, נדע להפתיע בכל דרך, נדע להגן ולמנוע מהאויבים הישגים", הוסיף רא"ל איזנקוט, "נדע להפעיל את כל מהלומת האש והיכולת של צה"ל, שבהן יש לנו יתרון מוחלט, נפעיל את התמרון בצורה מתוחכמת ונכונה עם מקסימום כוח, במינימום זמן".