השינוי הזה יאפשר לגייס עשרות אלפי מילואימניקים - בפחות משעה

בפיקוד הדרום סיימו לאחרונה תהליך היסטורי וראשון מסוגו - קליטת מערכת חדשנית ומשוכללת שתעזור להם לגייס עשרות אלפי אנשי מילואים בלחיצת כפתור. המילואימניקים כבר לא יצטרכו לתזז בין תחנות, ואפילו יוכלו להעביר פניות ומסמכים רפואיים באמצעות צ'אט עם המוקד. הצטרפנו למרכז הגיוס הפיקודי החדש ושמענו על המהפכה

17.12.18
מיכל עבר-הדני וכרמל ליבמן, מערכת אתר צה"ל

בימים כסדרם נראה מוקד המילואים בפיקוד הדרום ככל מוקד שירות אזרחי מתקדם, אולם ברגע האמת הוא הופך לחמ"ל מבצעי שמרכז במקום אחד את אחד המאמצים המלחמתיים החשובים ביותר - קידום הכוחות לחזית. עד היום, בתרחיש של מערכה דרומית, התבצע הגיוס דרך מספר מרכזים אוגדתיים, אך בנובמבר האחרון, עם הקמת המרכז הפיקודי החדש, התרחשה מהפכה.

"בלחיצת כפתור אנחנו מגייסים במוקד החדש עשרות אלפי אנשי מילואים", מתארת סא"ל גלית חיים, מפקדת מרכז הגיוס בפיקוד הדרום. "זה פי שישה ממה שיכולנו במרכזי הגיוס האוגדתיים, והמשמעות היא שהלוחמים יגיעו מהר הרבה יותר לתגבר ולהעצים את יכולות צה"ל בחזית".

מרכז המילואים החדש והראשון מסוגו בצה"ל הוקם בעקבות הנחיית סגן הרמטכ"ל והרמטכ"ל המיועד, אלוף אביב כוכב, שהתקבלה לאור הערכת המצב בשנה שעברה. "הבנו שללא מעטפת טכנולוגית משמעותית, שלא הייתה קיימת עד כה בצבא, לא נוכל לעמוד במשימה", מציינת סא"ל חיים. "בתוך כשנה רכשנו יכולת גיוס ומענה מהירה ואיכותית משיכולנו לדמיין, והמרכז יצא לדרך".

בין המערכות המתקדמות, תוכלו למצוא חייגן גיוס מילואים ענק המאפשר בחירום להוציא הודעות גיוס בהיקף עצום. כמו כן, הותקנו מערכות מולטימדיה מתקדמות ועמדות מחשב משוכללות המאפשרות מעקב רציף אחר הפעילות של כל מוקדנית. "באמצעותו אנחנו יודעים להוציא לכלל אנשי המילואים של הפיקוד הודעה שעליהם להתייצב והיכן, בתוך פחות משעה", משתפת מפקדת מרכז הגיוס בפיקוד הדרום. "זה דבר שאוגדה אחת לא ידעה לעשות בעבר".

מילואימניק שהיה עושה עד היום דרך ארוכה ביותר מביתו ועד יחידות מחסני החירום, יגלה בהקפצה הבאה מציאות שונה לגמרי בשטח. "ייעלנו את תהליך הגיוס עצמו", מדגישה סא"ל חיים. "עד עתה חייל מילואים היה מגיע לנקודת איסוף בבית ספר בגזרה, ועובר כ-4 תחנות עד ההגעה לימ"ח (יחידת מחסני חירום), כעת 80% מאותם המילואימניקים יגיעו ישירות לימ"ח וה-20% הנותרים יעברו רק תחנה אחת בדרך".

חידוש נוסף שאנשי המילואים בפיקוד הדרום יראו כבר בחודשים הקרובים הוא באמצעי הפנייה למוקד. "בעבר הפנייה הייתה רק באמצעות שיחת טלפון או שליחת פקס", מספרת סא"ל חיים. "במוקד החדש המילואמניקים יכולים לנהל צ'אט עם המוקדניות ולהעביר בהודעה פניות, מסמכים רפואיים וכול מידע רלוונטי. למענה המהיר הזה משמעות ייחודית עוד הרבה יותר בחירום".

אז איך זה נראה מבפנים? "בשגרה מאיישים את המוקד 12 מוקדניות", מתארת סא"ל חיים, "בשעת חירום המוקד ערוך עם 45 עמדות. כמו כן, המערכת הטלפונית החדישה מסייעת במעקב אחר משך השיחות ומספרן בזמן אמת. כל האמצעים האלו יוצרים מוקד יעיל שאני כמפקדת יודעת שבעת חירום יעבוד באופן הטוב והשוטף ביותר".

"פיקוד הדרום עשה כאן היסטוריה", מסכמת סא"ל חיים, "הוא הראשון מסוגו בפיקודים המרחביים שהוריד את השאלטרים של ארבעה מרכזי גיוס אוגדתיים ועבר לאחד פיקודי גדול ומוכן באופן המיטבי לחירום. אני סמוכה ובטוחה שבאמצעות המרכז החדש נגיע למערכה הבאה עם יכולות גיוס מהירות וניתן שירות מעולה לפרט שיתרום ויחזק את המאמץ המבצעי של צה"ל".