המאסטר שפיות החדשות בפיקוד הדרום משדרגות לכם את התפריט

לחם שנאפה במקום, כדורי פירה מצופים, ומענה משודרג גם לטבעונים. הטירוניות החדשות שהתגייסו לפני כשבועיים ומיועדות להיות טבחיות בפיקוד הדרום, לא השאירו חך אדיש בתחרות ה"מאסטר שף" שנערכה באוגדה 80. אז איך נראה מסלול ההכשרה החדש שלהן, ומאיזה אוכל אתם עתידים ליהנות כשיסיימו את הכשרתן? קבלו טעימה לעיניים

20.11.18
כרמל ליבמן, מערכת אתר צה"ל

 

הן התגייסו רק לפני כשבועיים, אך כבר בחודשים הקרובים הן יקבלו את האחריות לתת טעם של בית לבסיסים ולמוצבים בפיקוד הדרום עבור החיילים. כחלק מהמסלול החדש שנבנה במיוחד על מנת להכין אותן למשימה החשובה, עברו הטבחיות העתידיות של פיקוד הדרום בשבועיים האחרונים סדנת "מאסטר שף" מיוחדת באוגדה 80. את התוצאות - אתם מוזמנים לשפוט בעצמכם, אם לא בטעם לפחות במראה עיניים.

"זו פעם ראשונה שהקורס הזה קורה", מסביר מנהל מטבח גדוד ברדלס, רס"ר אביחי בדש, על המסלול החדש. "במסגרת הפיילוט גויסה לראשונה לפני כשבועיים פלוגה שלמה של חיילות שידעו טרם הגיוס שהן משובצות להיות טבחיות בפיקוד הדרום".

במסגרת המסלול החדש, עוברות הטבחיות לעתיד יחד טירונות בבא"ח גבעתי, משובצות ליחידות בהן ישרתו ויוצאות לקורס טבחיות בבה"ד 6. כששמעו על הפיילוט באוגדה 80 מיד נרתמו למשימה ולקחו אחריות על התוכן המקצועי והחניכה מתחילת הדרך במסלול.

"הרעיון שלנו בסדנה", מתאר רס"ר אביחי בדש, "היה להראות להן שטבחים בצבא זה לא מה שחושבים. אנשים לא מכירים את כל השינויים והחידושים שעבר המטבח הצבאי - הפרודוקטים, הציוד והמיומנות של הטבחים. צה"ל היום הוא הרבה יותר בקדמה מבחינת מזון ממה שהיה בעבר".

הסדנה נפתחה בסיור במטבח, במהלכו עברו הטבחיות לעתיד מחלקה מחלקה במטבח, וקיבלו הסבר על הציוד המתקדם ועל שיטות העבודה. "המטבח הצבאי", מציין רס"ר אביחי בדש, "כולל היום מכשירים שהן לא מכירות ממקומות אחרים".

"אנחנו מדברים על דיטורים לחיתוך ירקות, מחבתות מתהפכות, תנורים ואמצעי הקפאה מתקדמים", הוא מבהיר. "דוגמה טובה לכך היא הקומבי-סטימרים, תנורי ענק מתקדמים המאפשרים אידוי עדין ומהיר של ירקות, צלייה של בשרים ואפייה של לחמים - כל אלו במקביל ובמטבח הצבאי".

לאחר הסיור במטבח, החלה תחרות ה"מאסטר שף". הטבחיות המיועדות ומפקדותיהן בטירונות התחלקו לארבע קבוצות שהתחרו ביניהן על הכנת ארוחה טעימה מורכבת ומגוונת. "כל קבוצה קיבלה חוברת עם פנייה מיוחדת ממפקד מערך המזון", מספר רס"ר אביחי בדש, "ושורת מתכונים עם אופני הכנה מפורטים שאני ערכתי עבורם".

"הדרישה מהן הייתה להכין בתוך שלוש שעות שבעה סלטים, שלוש פחמימות, שני סוגי בשר, לחם ומנה טבעונית", מוסיף רס"ר אביחי בדש, "ממש כמו בתוכנית ריאליטי אבל בשילוב אתגר ההיקף של מטבח צבאי. רגע לפני תחילת הזמן, הבהרתי להן שהמתכונים הם לא תורה מסיני ושילכו עם הרעיונות והחלומות שלהן. אבל את מה שיצא בסוף, לא יכולתי לדמיין".

"ואו, הן הכינו דברים מטורפים ועברו את כל הדרישות והציפיות", משחזר בהשתאות מנהל המטבח הוותיק ואומר מיד שהוא לא יודע מאיפה להתחיל. "היו שם מעל ל-20 סוגי סלטים, פחמימות, מנות טבעוניות, מנות בשר, כדורי פירה מצופים ואפילו לחם שנאפה במקום. מדובר בחיילות בתחילת הכשרתן וההצלחה הייתה מרשימה".

הסדנה הסתיימה בפאנל בו השתתפו טבחיות וטבחים מאוגדה 80 וענו לטירוניות על כל שאלה שהייתה להן על התפקיד. "הסדנה ובכלל המסלול החדש הם חלק ממהלך נרחב בצה"ל לשיפור המזון לחיילים, ואני רואה את הקפיצה האדירה שנעשתה ב-15 שנותיי בצבא", מסכם רס"ר אביחי בדש, "אני יודע היום שאנחנו מביאים בצה"ל טבחיות וטבחים מסורים, מחויבים ומקצועיים למטבחים איכותיים ומתקדמים. אני קצת מצטער שלא יצא להן לחוות גם כישלון בסדנה, אבל גאה בטבחיות הבאות שלנו ובכלל בעבודה שלנו הטבחים בצה"ל".