היום (רביעי), נערך באוגדת עזה כנס קב"טים (קציני ביטחון) ורבש"צים (רכזי ביטחון שוטף צבאיים) בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר.

את הכנס, פתח האלוף זמיר, שציין כי מדובר במסורת מיוחדת: "בכינוס הזה, שמתקיים סמוך ליום הזיכרון לשואה ולגבורה ולחגיגות 70 שנה למדינת ישראל, ניתן לראות את שני העוגנים של המדינה - את הביטחון ואת ההתיישבות".

לדבריו, השותפות בין הפיקוד להתיישבות היא קריטית: "אנו נמצאים בתקופה של אתגרים ביטחוניים ונדרשים להגן על הישובים והריבונות שלנו. אנחנו חזקים, נחושים, ונצליח לעמוד במשימה שלנו מול כל האתגרים".

האלוף זמיר התייחס גם לארגון הטרור חמאס ולאירועים האחרונים בגזרה: "האמת פשוטה - מולנו ארגון טרור שחרט על דגלו להשמיד את מדינת ישראל. חמאס בחר בדפוס פעולה של חדירה המונית לשטחנו, ומולו ניצב צבא של מדינה דמוקרטית. האירועים האחרונים הם פעולה טרוריסטית שמתכסה במחאה עממית, ואנחנו נפעל ככל שיידרש".

"אנחנו חוגגים 70 שנים למדינה, ויש הרבה במה להתגאות", סיכם אלוף זמיר. "זוהי התקופה המשמעותית ביותר עבורנו, מפסח ועד יום העצמאות - תקופה של זיכרון, שמחה וחשבון נפש. צה"ל הוא צבא חזק, ונמשיך לפעול בקור רוח מול כל אירוע".