חטיבת "הראל" מציינת 70 שנים ביום מיוחד

22.05.18
מערכת אתר צה"ל

אתמול (שני) נערך יום לציון 70 שנים להקמת חטיבת השריון במילואים "הראל". במהלך היום נפגשו לוחמי עבר מתקופת הפלמ"ח עם לוחמי החטיבה לדורותיה, סיירו באתרי מורשת ודנו בסוגיות שונות אודותיה. האירוע נחתם בעצרת מיוחדת, אשר מסכמת את שבעת העשורים האחרונים ומביטה קדימה - אל עבר העתיד.

באירוע, שנערך לראשונה, נפגשו אנשי המילואים של חטיבת "הראל" עם מפקדי החטיבה לדורותיה ושמעו על מורשת החטיבה ולוחמיה, מהקמת צה"ל ועד היום. בעצרת, אשר חתמה את האירוע, נכח מפקד עוצבת סיני, תא"ל יניב אלאלוף, לוחמי ומפקדי הפלמ"ח שהקימו את החטיבה ואנשי המילואים מאז ועד היום.

"באירוע הזה, אשר מציין 70 שנים לחטיבה, אנחנו מוקירים בראש ובראשונה את לוחמי תש"ח", אמר רס"ן (מיל') יוני אמיר, יוזם האירוע וחבר בעמותת "הראל", אשר שמה במרכזה לעסוק במורשת החטיבה.

"החטיבה השתתפה בצוק איתן", הדגיש רס"ן אמיר. "שלושת גדודי הטנקים גויסו למילואים בשיעורים גבוהים מתמיד. זה ביטוי לאחד מהערכים המרכזיים של חיילי החטיבה, אשר פועלים מתוך תחושת שליחות גדולה ואהבה למדינה. צריך לטפח את היחידות בחטיבה ולהעריך אותן, בייחוד כמו באירוע ההוקרה הזה, אשר מחבר בין הדורות ומחזק את זהותם של המשרתים כיום".

"אני מאושר לכבד את הדור הזה", הוא סיכם. "הפעילות שלנו, שרק מתחילה, תמשיך להדגיש שמורשת צריך לטפח, לחנך אליה ולטפל בה. עלינו לא לקחת כמובן מאליו את מקומנו היום".