טקס מצטיינים בראשות מפקד פיקוד הדרום

17.09.18
מערכת אתר צה"ל

אתמול (ראשון) התקיים במועצה אזורית אשכול טקס מצטיינים בראשות מפקד פיקוד הדרום ובהשתתפות מצטייני מפקד הפיקוד, משפחותיהם, מפקדים וחיילים מהיחידות השונות.

טרם הטקס התקיימה הרמת כוסית לשנה החדשה של מפקד הפיקוד וראשי הרשויות, והוא כלל הענקת דרגות ותעודות הצטיינות, כל זאת בליווי מוזיקלי של להקת פיקוד הדרום.

"מהי מצוינות? מילה שאנו מרבים להשתמש בה, שואפים אליה כל הזמן, אך האם היא ברורה לנו מספיק", אמר בטקס מפקד הפיקוד, אלוף הרצי הלוי. "מצוינות כפי שאני תופס אותה בפיקוד הדרום, היא קודם כל להצטיין בביצוע תפקידך, ואחר כך להיות נכון ומוכן ברוח חוקי ארגון השומר מלפני קרוב ל-100 שנים, הנפתחים בציווי - 'קודם כל, היה אדם! היה אמיץ. אל תירתע בפני הסכנה. בכל צרה, היה מהיר החלטה'. זה נכון היום כאז".

"מצוינות היא ליזום, לחפש ולעשות מעבר למוטל עליך", המשיך אלוף הלוי. "להרחיב תחומי עשייה באופן שישרת את משימותינו הרבות והחשובות. מצוינות, בשנה של חדשנות, היא גם לפעול ביצירתיות מול אתגרים מורכבים, או כפי שהיטיב לנסח זאת אלברט איינשטיין - 'לראות את מה שכולם ראו, אך לעשות את מה שאף אחד לא חשב'. המצוינות אינה רק ישירות מול המשימה, אלא גם בין אדם לחברו, לעזור, ללמד, לחנוך, להפוך את הסובבים אותך לטובים יותר כמוך".

"אנחנו בפתחה של שנה וטוב להתחיל במצוינות", סיכם אלוף הלוי. "נשתדל להצטיין עד תום השנה וגם לאחר מכן, שהרי מצוינות אמתית היא דרך חיים ולא מאמץ חולף".