כך נערכים כוחותינו המתוגברים באוגדת עזה לסיכול ניסיונות הטרור

מול ניסיונות חדירה, השלכת מטענים ורימונים וכוונה לפגע בחסות הפרות הסדר האלימות ברצועה – ניצבים כוחותינו באוגדת עזה בתגבור לוחמי חי"ר וכוחות שריון, ערוכים, מוכנים ונחושים לסיכול פעולות הטרור. "אם חמאס חושב שיפתיע אותנו, הוא ימצא אותנו צעד אחד לפניו - יש לנו את כל היכולות והכוחות הדרושים לכל תרחיש"

05.10.18
כרמל ליבמן, מערכת אתר צה"ל

חמאס מסלים את פעולות הטרור נגד אזרחי ישראל, כוחותינו והתשתיות הביטחוניות. לקראת סוף השבוע, נוכח הערכת המצב בדבר כוונת ארגוני הטרור לקיים הפרות סדר אלימות נרחבות ופיגועי טרור בחסותם בוצע תגבור לכוחותינו באוגדת עזה.

"אנחנו ערוכים לכל אורך הגזרה שתוגברה משמעותית על ידי יחידות מיוחדות, כוחות חי"ר, שריון ורק"ם (רכבים קרביים משוריינים), מרגמות וכוחות כוננות", משתף סגן גל עידן, סמ"פ בגדוד שקד של גבעתי. ״אנחנו ערוכים תמיד להיות תקיפים יותר ויוזמים יותר", מבהיר סגן עידן. "אם חמאס חושב שיפתיע אותנו, הוא ימצא אותנו צעד אחד לפניו - יש לנו את כל היכולות והכוחות הדרושים לתת מענה משמעותי״.

אתגר מרכזי עמו מתמודדים הכוחות בגזרה הוא ריבוי ניסיונות החדירה לישראל. לא פעם, כפי שראינו בסופי השבוע האחרונים, מנסים מחבלים להטמיע באזרחים או בחסות חזות אזרחית תמימה, מיקומים מורכבים וזמן לא שגרתי.

"במהלך הפרות הסדר הם שולחים קבוצות לאגפים, כלומר לשוליים של הפרת הסדר, היכן שהם חושבים שיתפסו אותנו בנקודות חלשות", מציין סגן עידן. "הם צריכים לדעת שאין נקודות חלשות, ומי שינסה אותנו יפגוש אותנו מהר מאוד ערוכים בכוחות מתוגברים גם היכן שלא חשב". 

הפרות הסדר, מעיד סגן עידן מנסיונו, מתאפיינות גם בשימוש נרחב במגן אנושי. "בסופ"ש האחרון ראיתי כמות גדולה של נשים וילדים בקו אש ראשון", הוא משתף. "כשמאחוריהם מגיעים להתפרעויות ומתחבאים מחבלים, זורקים מטענים לעבר הכוחות ומנסים להסתער לכיוון גדר המערכת ולחדור לישראל".

"סוג נוסף של ניסיונות חדירה", ממשיך סגן עידן, "הוא פיגועים במסגרתם מחבלים בודדים מנסים לחצות את הגדר בנקודה שלא במסגרת הפרות סדר, לפגוע בתשתיות הביטחונית ולשוב לרצועה. אנחנו ערוכים לתת לאירועים האלו מענה מהיר, וניסיון לחדור לישראל ולסכן את כוחותינו ואת האזרחים בעוטף יענה מיידית.

כמו כן, מציין סגן עידן, בחודש האחרון ישנו מאמץ של ארגוני הטרור לאתגר את כוחותינו בשני אמצעים נוספים: "הפרות הסדר הליליות, והשלכה של מטענים ורימונים לעבר כוחותינו והגדר. הפרות הסדר הליליות מובלות על ידי מתפרעים מעטים, אך חושים היטב, במטענים רבים ומשמעותיים יותר. ניסיונות אלו לא מאתגרים אותנו,וכמו בכל הפרת סדר הם נתקלים בלוחמינו ערוכים היטב ולא מהססים לרגע לשכב על הסוללות גם 24/7 אם צריך, ובצוותי הנדסה מקצועיים שמנטרלים ומזכים כל מטען".

אתגר נוסף עמו מתמודדים כוחותינו הוא ההתעצמות בהשלכת רימונים לעברם, ובניסיונות לפגע באמצעות הנחת מטענים במרחב הגדר. רק בשבוע שעבר, במהלך הפרות הסדר, נזרקו למעלה מ-100 מטענים מאולתרים ורימוני נפץ. לוחמי יהל"ם וכלל צוותי ההנדסה באוגדה מתמחים בהתמודדות איתם, וניטרלו וזיכו את כולם בהצלחה.

"הלוחמים שלי מגיעים עם הרבה ביטחון לסופ"ש הזה", משוכנע סגן עידן. "הם ערוכים ונחושים בראש ובראשונה להגן על הגבול ולמנוע חדירה לשטחנו. יש הירתמות אדירה".

"אתם יכולים ללכת לארוחות השישי רגועים", מסכם סגן עידן בפנייה לתושבים. "אנחנו קיר בטון משוריין בין הטרור ואזרחי ישראל".