התותחנים מגדוד 55 מסיימים קו מאתגר ויוצאים לתרגיל ראשון. כך זה נראה

אחרי חצי שנה מאתגרת בקו עוטף אילת, הגיע זמנו של ה״דרקון״ לפרוש כנפיים ולהצפין לעבר תקופת האימון ברמת הגולן. בשבוע שעבר, נשמעה יריית הפתיחה של גדוד 55 של 'חטיבת האש' 215 בתרגיל ראשון ומגוון במיוחד. אז מה היה שם? הצטרפנו וחזרנו עם כל התשובות

26.11.19
מירב בראל, מערכת אתר צה"ל

זה היה בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע שעבר, השעה חמש בבוקר והשמש עוד לא זרחה, אבל לוחמי גדוד "דרקון" של חטיבת האש 215 בחיל התותחנים כבר היו מוכנים בעמדותיהם לקראת התרגיל שיחתום את סוף התעסוקה המבצעית שלהם בדרום, ויתחיל רשמית את תקופת האימון שלהם - בצפון הארץ.

"במהלך ששת החודשים האחרונים, הגדוד תפס קו מאתגר מאוד בעוטף אילת", מציג מפקד סוללה א' בגדוד 55, סרן אביב עדיקה, "בין שמירה על הביטחון השוטף בגזרה, למבצעי סיכול שונים בגבול, הגדוד דאג לשמור על אורח החיים התקין של העיר הכי מתוירת בישראל".

רגע אחרי שרשמו לעצמם תעסוקה מוצלחת ומלאה בהישגים מבצעיים, הוקפצו בין לילה לוחמי ולוחמות הגדוד ששהו באילת, לאימון גדודי במתווה הצפוני ברמת הגולן. "התרגיל התקיים במתאר צפוני כי זוהי הגזרה אליה נצטרף בזמן אופרטיבי", מסביר המסו"ל, "במסגרתו תרגלנו תרחישים שונים האופייניים לאזור, והעמדנו בפני הלוחמים אתגרים שיכינו אותם בצורה הכי טובה למלחמה הבאה במתאר כזה".

עיקר האימון, שהיווה יריית פתיחה לתקופה האינטנסיבית שמחכה ללוחמים, עסק בבחינת יכולות המעבר של כל סוללה ממצב שגרה למצב חירום, בזמן המהיר ביותר. "מהחייל בקצה, ועד הקצינים והנגדים - כולם לקחו חלק ותרמו את חלקם כדי לעבור את התרגיל בצורה הטובה ביותר".

אז איך בעצם נראה התרגיל? "מהרגע בו הגיע הגדוד למקום, הוא עבר למצב חירום ונדרש, כמו בזמן אמת, להוציא את כלל כלי הרק"ם שלו מחוץ למחנה ולהמשיך את הלחימה על פי הערכות המצב", מתאר סרן עדיקה, "לאחר פריסה ותנועה מורכבת בצירים של רמת הגולן, התייצב הגדוד אל מול איומים שונים שסביר שימצאו בלחימה - מירי ארטילרי של עשרות פגזים, דרך מתאר מורכב כאשר אחת מהסוללות עוברת לפיקודה של חטיבה אחרת, ועד לחימה בשתי חזיתות במקביל".

מלבד שיתוף הפעולה של הגדוד עם מערכות רוכ"ש (רוכב שמים) ויחידות האיכון השונות, בפעם הראשונה בתרגיל מסוג זה, הוא עבד בשיתוף פעולה מלא גם עם חמ"לי הסיוע של החטיבות והאוגדה, מהם קיבל הפעלות לכל אורכו. "זה לא נעשה עד כה בתרגיל בסדר גודל כזה, ואני חושב שביצענו את זה על הצד הטוב ביותר", הוא משבח.

"הגדוד עמד במשימה בהצלחה, במסגרת הזמנים שהוקצבו לו ובעוצמה הנדרשת. מעכשיו רמת הקושי תעלה - מרמת הפרט, דרך רמת הפלגה ועד רמת הגדוד נכין את את הלוחמים והלוחמות שלנו להמשיך ולשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל בצורה הכי טובה שיש".