גדוד הסיור המדברי מסכם אימון אינטנסיבי לפני הקו בעזה

מול איומים משתנים בגזרה נפיצה עומדים בגאווה שורות לוחמי הסיור המדברי. עם נחישות בלתי נגמרת והיכרות מעמיקה של כל אבן באזור, מסכמים כעת הלוחמים אימון בעזה. החל משת"פים עם יחידות נוספות ועד לשיט קייאקים - הנה הצצה מיוחדת לאימון יחיד מסוגו

02.10.19
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

גדוד הסיור המדברי מהווה מזה שנים חלק בלתי נפרד מעוצמתו וכוחו של פיקוד הדרום. הכומתות הסגולות לראשם, יחד עם הפסיפס האנושי אותו מרכיבים לוחמי היחידה, הופכים אותם לאחד מ'שומרי הראש' המרכזיים והמיוחדים בגזרת עזה.

בשבוע שעבר חתם הגדוד את תקופת האימון שביצע לאורך החודש האחרון שהצליחה, בתקופת זמן קצרה יחסית, לחזק ולחשל כל אחד ואחד מהם רגעים ספורים לפני הקו הבא.


"המטרה שלנו הייתה ברורה - לקחת את הלוחמים ולהעלות את רמת המוכנות שלהם למערכה הבאה בהתאם לאיומים האחרונים בגזרה", אומר בחדות מפקד הגדוד, סא"ל נאדר עיאדת, "כל תרגיל כיתה, מחלקה או פלוגה נבנה בצורה מדויקת כדי לענות על הצורך הזה בדיוק ולהבטיח שאנחנו מוכנים".

בין כלל התרגילים שביצעו בלט תרחיש אחד במיוחד - "כחלק מלבנת האימון היה לנו חשוב לשים דגש על שיתופי הפעולה שלנו עם כוחות אחרים", מחדד סא"ל עיאדת, "לכן במספר אקטים, חברו אלינו טנקים שהתאמנו איתם הן בשטח בנוי והן בשטח פתוח ובמטעים בהם אנו פועלים לא מעט".

האימון ברובו התקיים במל"א שבצאלים ובבא"פ דרום, דבר שאפשר לגדוד להתאמן בתוואי שטח משתנים, לבצע אימוני קליעה ואף לעצור ולהצביע בבחירות כחלק מחובתם הדמוקרטית.

כדי להצליח לשלב גם תכנים ערכיים וגיבושיים בשלושת שבועות האימון הוכנסו בין התרגילים המבצעיים גם שלל פעילויות מהנות.

"המשימה שלנו היא להגיע לקו הכי מוכנים שאפשר, וזה דבר שמתאפשר על הצד הטוב ביותר דרך ההפוגות האלה", מסבירה סג"ם גיל כץ, קצינת חינוך בגדס"ר המדברי, "לקחנו אותם לשיט קייאקים וארגנו להם ימי ספורט מיוחדים בוינגייט - ככה למעשה חיזקנו אצלם את היכולות הפיזיות שנדרשות להם בזמן חירום כחלק ממסגרת משחררת ומהנה יותר".


אך למרות הטיולים והכיף בסוף מדובר ביחידה מבצעית, שניתוקה מהגזרה, גם לתקופה קצרה, מותיר חלל שאילץ אותם לא פעם לעצור את האימון ולשוב לבצע את עבודתם.

"יש לנו מוקד בחטיבה הדרומית שאנחנו אחראים לו בהתפרעויות שומרי הסף", מרצין סא"ל עאידת, "יצא לנו לקפוץ בחזרה למוקד ולתפעל מספר אירועים. אפילו הרבש"צים באזור חיכו שנחזור לגזרה".

ואין ספק שלהשפעה ולחשיבות של הגדוד באזור אין תחליף - דבר שניכר בשטח כאשר היחידה זכתה בתעודת הערכה ממח"ט דרומית על פועלם בטקס מצטייני ראש השנה.


"זה באמת כבוד גדול לקבל תעודה שכזו", מתרגש ואומר מפקד הגדוד, "האימון האחרון היה ממוקד והוכיח לי וללוחמים למה אנחנו מסוגלים וההוקרה מהמח"ט הראתה להם ששמים לב לעבודה שלהם. עכשיו עם חזרתנו למשולש הגבולות אנו שבים חזקים יותר, ונחושים לעשות כל שנידרש כדי להגן על הגזרה שלנו הכי טוב שאפשר".