לצד התקיפות האוויריות הנרחבות לאורך רצועת עזה, פועלים במרחב גדר המערכת כוחות גדוד 46 של חטיבת השריון 401, אשר נכון לעכשיו, בעזרת ירי טנקים מדויק, סיכלו יותר מ-30 מטרות אויב, והיד, או קנה הטנק, אם נדייק - עוד נטויה.

"מהרגע ששמענו על פיגוע הצליפה, הכוחות כבר היו ערוכים בתוך הכלים", מספר קצין האג"ם של גדוד 46 בחטיבה 401, רס"ן ל'. "נעשים כאן לא מעט חילופי אש משמעותיים הכוללים ירי תמ"ס, אבל אנחנו ממוקדים ומתרכזים בהשמדת עמדות תצפית מאוישות שלהם".

לצד עשרות תקיפות חיל האוויר ויירוטי כיפת ברזל שנלחמים במטחים, פעלו כוחות הגדוד מסביב לשעון כדי להבטיח שגם על הקרקע - האויב יידחק לפינה. "פגענו משמעותית בעמדות בקו החזית", מציין רס"ן ל'. "אלה ימים ארוכים והעצימות היא גבוהה, אבל רמת המוכנות שלנו - עוד הרבה יותר".

סוגי התקיפות בשעות האחרונות נרחבות ומתמקדות בשלושה יעדים שונים. הראשון והממוקד מביניהם, יורד לרזולוציות קטנות ופוגע בחוליות ירי של ארגוני הטרור, בעוד השני שם דגש על בניינים רבי קומות ומטרות נדל"ן עם תשתיות טרור.

יעד מעט שונה שמוגדר כסוג השלישי מכונה "מטרות איכות". מדובר באתרים תת-קרקעיים לייצור אמצעי לחימה וכן מחסני אמל"ח ייחודיים, קטנים מעולם הנ"ט והים, הממוקמים לרוב בתוך מבני פעילי טרור - בהם כוחות הלחימה פוגעים תוך הבטחה שהמשפחות המתגוררות לא ייפגעו.

בעקבות הערכת המצב האחרונה שהתקיימה, הוחלט להקפיץ לאזור הרצועה כוחות שריון נוספים מחטיבה 7 אשר מטרתם אינה לסייע במאמץ ההגנה, אלא להוות כוחות תקיפה בדריכות אם יידרשו לכך. "החטיבה הייתה בעיצומו של אימון אינטנסיבי ברמת הגולן כשקיבלה את הפקודה בפעם השנייה זה כחודש, לבצע מעבר חד משגרה לחירום. תוך זמן קצר מאוד, ביצענו את התהליכים הנדרשים בצורה איכותית ועשינו דרכנו דרומה", משחזר מ"פ בחטיבה 7, סרן ד'. "אנחנו מפקדים על הלוחמים הטובים ביותר, יש בידינו אמל"ח מתקדם וקטלני, התאמנו ללא הרף ואנחנו מוכנים לכל משימה אליה נידרש, בכל מקום ובכל זמן".

גם הכוחות על הגדר משדרים 'עסקים כרגיל', ולמרות שההמשך עוד מעורפל, בשבילם המוכנות לתרחישים השונים שעלולים להופיע בדרך, גבוהה במיוחד. "כל אימון ותרגיל חישלו אותנו והשחיזו את היכולות האופרטיביות שלנו", מחדד רס"ן צ', מ"פ בגדוד 46 בחטיבה 401, "אנחנו מוכנים להכול, ואם נידרש - לא נהסס להשתמש במלוא עוצמתנו כדי להכריע את הכף".