כך נראה כנס אנשי הקבע הגדול והראשון באוגדת עזה

לאחר חודשים ארוכים של הכנה מדודקדת, הוציאה אוגדת עזה לפועל את יריד "תור הזהב". בו לכל משרת קבע, מסג"ם ועד לאחרון הפלאפלים הותאמה תוכנית ייחודית שעשתה סדר בזכויות המגיעות להם ואפילו הצליחה לחסוך להם כמה שקלים. מקרנות גמל, דרך ביטוח חיים ועד ל"צ'קאפ פיננסי" - זו השיטה פורצת הדרך שמתאימה את ה"קבע" למשרתים, ממש כמו כפפה ליד

14.02.19
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

עם הכניסה לשירות הקבע וקבלת דרגות הכתף מגיעה אחריות גדולה, ועם האחריות הגדולה הזו אין זה סוד שמגיעות גם לא מעט זכויות. אך לא פעם הזכויות הללו מעלות אצל קהל המשרתים סימני שאלה שנוגעות לדרך המימוש שלהן. באוגדת עזה החליטו לעשות מעשה ולהפוך את סימני השאלה לתשובות פרקטיות, שיסייעו לכלל משרתי הקבע באוגדה ואף למשרתים שתופסים קו בגזרה להבין קצת יותר מה מגיע להם.

לכן, על אף השגרה האינטנסיבית תכננו בענף משאבי האנוש האוגדתי יריד מושקע ומיוחד - "תור הזהב". בשונה מאירועים שקדמו לו, הוא כלל הרצאות ארוכות או שיעורים כלליים למיניהם, והותאם באופן אישי לכל משרת ומשרתת.

"רצינו להביא את כל מה שהם צריכים ממש עד אליהם", מסביר מוביל הפרויקט וקצין משאבי האנוש באוגדה, סא"ל נמרוד זיגלמן, "לכן דיברנו מבעוד מועד עם הגופים שכל משרת קבע צריך להכיר, הקמנו לכל אחד מהם עמדה משלו והזמנו את אנשי הקבע ומשפחותיהם להגיע".

לצד שולחן הקינוחים המפנק ועמדות סחיטת המיצים ניתן היה לזהות את בין העמדות שהוקמו גם את "חבר", קרנות גמל, חברות שעוסקות בכלכלת המשפחה ומופ"ת (מנהל הפרט והתשלומים), שנציגיהם הסבירו והנחו כל משרת קבע שהגיע אליהם בנוגע למה עליו לעשות כדי להפיק מהם את המיטב.

עם הכניסה ליריד כל איש קבע קיבל תיקייה שמכילה את פרטיו האישיים ובה התחנות הספציפיות בהן עליו לבקר בהתאם לצרכים ולפערים הקיימים אצלו.

"גילינו שקיים פער בין אנשי הקבע השונים ובגוון תחומים", מגלה סא"ל זיגלמן, "רב סרן עם שלושה ילדים לא צריך את אותם הדברים כמו סגן עם בעיות שיניים". ההכנות נעשו חודשים קדימה למאורע וכללו תחקירים מעמיקים ומקצועיים בתחומי הביטוח והכלכלה בקרב כל אנשי הקבע באוגדה, ואף יום הכנה שהסביר להם בדיוק מה הם עומדים לעבור.

"עשינו הכל כדי שהם לא ירגישו שהם מגיעים סתם", אומרת ע' קצין משאבי האנוש האוגדתי, רס"ן נעה פורן, "יש כאן אנשים שיכולים לרשום את הילדים שלהם לגן בחצי מהמחיר שהם עושים את זה היום, או קצינות שאין להן ביטוח חיים ועכשיו הן עשו, זה משמעותי".

בסוף סבב התחנות, המשיכו המשתתפים ביריד, כל אחד בתורו, לרופאת שיניים כחלק מהבדיקות השגרתיות אותן עודדו לבצע במסגרתו.

"לפני שהגעתי לכאן היום הכל היה נראה לי מאוד מבלבל", משתפת אחת המשתתפות, סגן ניקול יוחס, "בזכות הכנס הצלחתי לגעת בדברים שביומיום לא הייתי מספיקה להגיע אליהם. נחמד לדעת שיש לנו גב תומך".