כנס נגדי המטבח של בסיסי פיקוד הדרום

17.02.19
מערכת אתר צה"ל

כחלק מהמאמץ לשיפור המענה למשרתים ברחבי פיקוד הדרום, השבוע התקיים בבסיס הפיקוד כנס עבור כלל נגדי המטבחים מחדרי האוכל של בסיסי הפיקוד. הכנס נועד להעניק כלים נוספים להתמודדות עם האתגרים היום יומיים שמנהלי המטבחים, האחראים לספק מזון עבור המשרתים ביחידות ובבסיסים השונים, מתמודדים איתם. הכנס התקיים בנוכחות ראש מטה הפיקוד, תא"ל עופר לוי, מפקד הלוגיסטיקה של פיקוד הדרום, אל"ם חיים מלכי ומפקד מערך המזון, אל"ם ערן לפיד.

בדברי פתיחת הכנס אמר קל"פ דרום, אל"ם חיים מלכי: "למזון יש משמעות אדירה עבור החייל שבקצה - הוא מהווה חלק משמעותי מהתנאים המאפשרים לחייל לשרת ולעשות את המשימות שלו בהצלחה ומשפיע באופן ישיר על המוטיבציה שלו לשירות. ניהול מטבחים הוא נושא מאוד מורכב ומהווה חלק גדול בשגרה היום יומית של המשרתים בצה"ל.

המורכבות בנושא המזון והמטבחים בצה"ל קיימת בין היתר במתן מענה עבור חיילים ממגוון אוכלוסיות: צליאקים, צמחונים וטבעונים. מצב זה מעמיד אותנו בפני אתגרים רבים אשר על מנת לעמוד בהם נדרשים אנשים איכותיים וחשיבה יצירתית. מטרת היום היא להמשיך להתפתח ולשפר את המענה עבור החיילים בכלל היחידות. ישנם מספר רב של תהליכים שאנו מקדמים בנושא בשיתוף עם מערך המזון, כאשר הרעיון הוא לספק מעטפת מלאה לצרכים הקיימים במערך המזון של הפיקוד."

במהלך היום, עברו משתתפי הכנס הרצאות במגוון נושאים- ממיכון מטבחים ורכישת ציוד חדשני, ועד לבישול בריא ומתן מענה לאוכלוסיות השונות והמגוונות בצה"ל. את כל אחת מההרצאות העביר מרצה מהתחום הרלוונטי, על מנת לחבר את המשתתפים בכנס לנעשה במערך המזון ולשינויים והתהליכים אשר מקדמים במפקדת הפיקוד בתחום המזון.

את הכנס הוביל רמ"ד המזון של פיקוד הדרום, רנ"ג דודו תורג'מן אשר הוסיף: "מדובר בכנס מקצועי של המערך הקולינרי בפיקוד הדרום אליו הוזמנו כלל מנהלי המטבחים בפיקוד, כולל הנגדים הבכירים שלהם. היום כולו התקיים בליווי מרכז המזון ומפקדת קצין הרפואה ראשי של צה"ל. במהלך היום הועברו תכנים מקצועיים על ידי רמ"ד הפעלה, רמ"ד הסעדה, רמ"ד ביקורות, רת"ח אופק. כל זאת נעשה בשיתוף פעולה עם ברה"צ הפיקודי, תזונאית הפיקוד ותזונאית צה"ל על מנת להקנות ידע מקצועי בתחומים השונים במערך המזון, אשר ישרתו את נגדי המטבח בשגרה היומית שלהם."

מפקד ההספקה הפיקודי, סא"ל משה חליווה הוסיף: " עלינו, בין אם כאנשי הלוגיסיטיקה בכלל או מנהלי המטבח בפרט, לחתור תמיד למגע עם החייל ולמתן המענה הטוב ביותר עבורו. כך באפשרותנו להשפיע על המורל שבא לידי ביטוי ברוח הלחימה של הלוחם בקצה", ואף הדגיש את חשיבות מימוש ערך האחריות בהובלת תחום המזון ביחידות השונות.