כשאתן מבלות לילות כימים בתוך החמ"ל, מביטות בריכוז אל עבר המסך כדי להבטיח את ביטחון הגזרה שלכן, לא פעם ייצא לכן לפספס דברים שקורים ב"עולם שבחוץ" ולפתח לעצמכן שגרה מעט אחרת - שגרה של תצפיתנית. לכן, נעשו עבורן התאמות שונות שיעזרו להן לבצע את עבודתן ללא פשרות, כמו לדוגמה פתיחת מטבחונים ייעודיים, עקב עבודתן במשמרות 24/7.

מוקדם יותר השנה הובילו מערך המזון ומערך הגנת הגבולות יוזמה חדשה בשביל אותה אוכלוסייה - מדובר בכרטיס ייחודי שמטרתו להרחיב את מגוון המוצרים הקיימים בחמ"ל, ולאפשר רכישה גדולה יותר ממה שניתן להן כיום. כך, לכל תצפיתנית תהא היכולת להרכיב רשימת קניות מותאמת לצרכיה, ממנה תוכל ליהנות בכל משמרת.

"הפיילוט מקנה תקציב של 20,000 ש"ח לכל פלוגה, בכל חציון שנתי", מפרט סרן טירן חמדאן, מ"פ המפקדה של גדוד האיסוף 414 באוגדת עזה, "כל חמ"ל בוחר לעצמו מה לרכוש בכל קנייה, ופעם בשבוע ניתן לגשת למנהל המטבח שברשותו הכרטיס, לקחת אותו ולהשתמש בו בכל סופר".

בעזרת הכרטיס, יוכלו לרכוש כמעט כל פריט שעולה על דמיונן של התצפיתניות, במסגרת מספר מגבלות מטעם הצבא - "הרכישות מתבצעות בהתאם לנהלי הצבא הגדול", מחדד סרן חמדאן, "בעזרת הגבולות שהוגדרו מראש, ובעזרת בקרתו של מנהל המטבח, יש לנו בקרה על כל קנייה וזה שם אותנו במסגרת תקציב הגיונית שמאפשרת להן להינות מבלי להפריז ולאורך זמן".

מאז כניסתו של הכרטיס מספר חמדאן על עלייה משמעותית במוטיבציה בקרב התצפיתניות - "הן עובדות בלי הפסקה ומסביב לשעון. הצעד הזה משדרג את שגרת היומיום שלהן בצורה משמעותית ומאפשר להן להתפנק ולשלוט במה שקיים אצלן במטבחון והן מרוצות מאוד. מבחינתן מדובר במקום שהוא לא פחות מבית שני, וכמו בכל בית, רצינו שהוא ירגיש קצת יותר שלהן - זה מגיע להן לחלוטין".