גילינו מה הסיבה שבגללה חיילי אוגדת עזה הסתובבו השבוע מחויכים

משרתי אוגדה 143 לא היו היחידים שהגיעו ליריד הלוגיסטי המפנק במחנה רעים - גם אנחנו באנו להתרשם מהאירוע הגדול. בין הדוכנים הגדושים במדים, נעליים וציוד לחימה, אי אפשר היה לפספס את תחושת הוקרת התודה הענקית לחיילים שמשרתים באחת הגזרות המאתגרות ביותר שיש

21.11.19
מירב בראל, מערכת אתר צה"ל

אם במקרה יצא לכם והסתובבתם במהלך השבוע האחרון במחנה רעים שבעוטף עזה, כנראה שמתם לב למשהו מיוחד אצל המשרתים בו. נראה כי מדי העבודה הישנים שלבשו עד כה נעלמו, והתחלפו במדים חדשים ונקיים, הנעליים המאובקות שוב הבריקו, ושקיות מלאות בכל טוב נישאו ברחבי הבסיס.

הגורם לכך, מתברר, הוא לא אחר מאשר יריד הלוגיסטיקה האוגדתי, שמתקיים גם השנה לאחר פיילוט מוצלח אשתקד. ״היריד הזה הוא מופע שמתמקד בהגברת הכשירות והמוטיבציה של חיילי האוגדה״, כך מסביר קצין האספקה של אוגדת עזה, רס״ן אלי ביטון, ״בו הם יקבלו את מיטב הכלים שיעזרו להם להמשיך לעשות את תפקידם בצורה הטובה ביותר״.

 

אז למי בעצם הוא מיועד? לדבריו של רס״ן ביטון, היריד מתמקד באוכלוסייה ספציפית שאולי לא תמיד נמצאת בחזית, אבל מהווה תנאי מחייב לעשייה באוגדה כולה. ״סמלות מבצעיות, נהגי קו, פלוגות הצמ״ה (צוות מכני הנדסי), חפ״קים וחיילי גדוד הקשר - כל אלו מוזמנים להגיע וליהנות״.

גם קצין הלוגיסטיקה של פיקוד הדרום, אל״ם דורון נויזאדה מבקש להדגיש את הצורך בפוקוס המיוחד ביריד הזה, ומסביר איך הוא נוצר. ״מודל השירות של לוחמים בנוי מ-17 שבועות קו ועוד 17 שבועות אימון, כאשר כל תקופה כזאת מתחילה באירוע הצטיידות לוגיסטית שלהם״, הוא מתאר, ״לחיילים שנמצאים באותו מקום כבר תקופה ממושכת (כמו חיילי האוגדה) אין את הפריווילגיה הזאת, ולכן היה לנו חשוב לקיים אירוע שמתרכז רק בהם, כי גם להם מגיע״.

ואכן, אחד אחרי השני הם מגיעים ליריד, ומתחילים לעבור בין הדוכנים השונים. מהנפקת דיסקיות, דרך החלפת מדים ונעליים ועד טעימות מתוקות בדוכן האוכל העשיר - הערימה שבידיהם רק הולכת וגדלה.

״עוד לפני הקמת היריד, חשבנו מה אנחנו רוצים להעניק לכל קבוצת חיילים, כדי שהשירות שלהם יהפוך לקצת יותר פשוט״, מציין רס״ן ביטון, ״כך הגענו למסקנה שלסמב״ציות למשל, שמבלות בבסיס המון ימים ארוכים וקשים, לא תזיק ערכת חורף שכוללת בין היתר כוס חמה, מגבת ומצעים חדשים״.

״הגששים וחיילי פלוגות הצמ״ה מקבלים ציוד לחימה כמו משקפי מגן חדשים, פנסי ראש ולוחות קרמיים, ויכולים להגיע לעמדות בדיקה לנשקם האישי״, הוא ממשיך, ״בנוסף, החיילים מקבלים ארוניות אישיות, פינות ישיבה ומוצרי חשמל למגורים שלהם״.

למיזם המיוחד שהובל על ידי מערך הלוגיסטיקה בפיקוד דרום ובאוגדת עזה בחרו לקרוא - 'היריד העוטף'. ״החיילים מרגישים שיש מי שדואג להם, וזה נותן לנו סיפוק עצום״, הוא מסכם, ״בשיתוף עם מרכזי אט״ל (אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה), כבר מעל 1,000 חיילים וחיילות שעושים לילות כימים במשך תקופה ארוכה ובגזרה לא פשוטה בכלל, יצאו עם ציוד חדש, והכי חשוב, עם חיוך על הפנים״.