שבוע בטיחות בדרכים ביחס"ר

21.11.19
מערכת אתר צה"ל

בשבוע האחרון הוחלט לציין את שבוע הבטיחות בדרכים בצה״ל - שבוע שלם שבו מתמקדים בהדגשת חשיבות הזהירות בדרכים לכלל חיילי צה״ל. יש יחידות שלקחו את השבוע ברצינות רבה, כמו היחס"ר הבדואי.

היחידה תופסת קו באחת הגזרות החמות והמאתגרות ביותר בארץ, בדרום עוטף עזה. למרות השגרה המתוחה והפעילות היום יומית העמוסה, הוחלט ביחידה לתת דגש על שבוע הבטיחות בדרכים ולקחת את ההדרכות שמעבירים לחיילים צעד אחד קדימה.

״היה לי חשוב לקיים את שבוע הבטיחות בדרכים על מנת להעלות את המודעות בכל הקשור לנהיגה אחראית ולשמירת חיי אדם בכבישים״, מסביר רס״ן עוז קוזניץ, סמג״ד היחס״ר הבדואי.
״מדי שנה אנו נחשפים לעוד ועוד מקרים ואבדות בעקבות נהיגה לא זהירה או חוסר תשומת לב, אני כמפקד רוצה לדעת שכל חייל שלי שיוצא הביתה שומר על עצמו ועל הסביבה שלו וחוזר בחזרה בריא ושלם״.

לכן הוחלט להקים את ״חדר ההלם״, חדר שמדמה זירת תאונת בדרכים שבו מעבירים במהלך השבוע הדרכות לחיילים על הנושא החשוב. לפני הכניסה לחדר הלוחמים מקבלים ״שוטים״ של מים ונכנסים לחדר חשוך עם מוזיקת מסיבות חזקה. בבת אחת המוזיקה מתחלפת ברעש של פגיעת מכונית בקיר והחדר הופך לזירת תאונה בדרכים.

השבוע הוגדר כהצלחה ביחידה!