מח"ט צפונית החדש נכנס לתפקיד

23.05.19
מערכת אתר צה"ל

היום (יום חמישי), התקיים טקס החלפת מפקד החטיבה הצפונית, חטיבה 7643, באוגדת עזה. האירוע התנהל בקיבוץ נחל עוז בגזרת החטיבה, בנוכחות מפקד פיקוד הדרום, האלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה, תא״ל אליעזר טולדנו, מפקדי החטיבה וחייליה, בני משפחה ומפקדים נוספים.

אל״ם יואב ברונר, שכיהן כמפקד חטיבת המילואים 55, החליף בתפקידו את אל״ם אבי רוזנפלד, אשר כיהן כמפקד החטיבה במהלך השנתיים האחרונות וצפוי להתמנות למפקד חטיבת ביסל״ח.

"היום אני מסיים את הפיקוד על החטיבה הצפונית. זו הייתה עבורי חווית חיים, אין כמו להיות בשפיץ של צה"ל, במרכז העניינים והעשייה המבצעית", נאם מפקד החטיבה היוצא, אל״ם אבי רוזנפלד, "כאן בגזרה הקטנה והחמה הזאת, המרחקים קטנים וכמעט שאינם קיימים. נכון לומר שרואים כאן לכולם את הלבן בעיניים. גם לאויב כמובן, אבל בעיקר לתושבים הנהדרים החיים כאן, ולחיילי צהל המגנים על המקום״.


״קבלת הפיקוד על החטיבה הצפונית, כאן בקיבוץ נחל עוז - מרגשת אותי מאוד", הוסיף מפקד החטיבה הנכנס, אל״מ יואב ברונר, "זהו קיבוץ עליו הגנתי כסמג"ד וממנו יצאתי ללחימה בצוק איתן כמג"ד. קיבוץ שידע התקפות כבר משנות ה-50 עת הוקם, והיה ועודנו סמל ההתיישבות החקלאית ביטחונית מאז קום המדינה. ללוחמי החטיבה ומפקדיה, נראה כי לפנינו תקופה מאתגרת. נעבוד יחד על מנת להצטיין במשימת ההגנה על תושבי הדרום. בהצלחה לכולנו״.