האלוף הראשון מחיל ההנדסה נפרד מפיקוד הדרום

10.02.21
מערכת אתר צה"ל

ביום ראשון האחרון, התקיים בפיקוד הדרום יום פרידה לקראת שחרור משירות צבאי ארוך שנים של האלוף מוטי אלמוז, ראש אכ"א (אגף כוח אדם). בשנת 85' התגייס לחיל ההנדסה הקרבית ושירת במגוון תפקידי לוחמה ופיקוד. מתוכם פיקד על קורס קציני הנדסה קרבית, ומונה למפקד גדוד המח"ץ (605). בשנת 2002 מונה לקצין הנדסה של פיקוד הדרום והאירוע שנערך לכבודו היווה מקום לציון פועלו בתחום ההנדסה בפיקוד. בתקופת כהונתו החל עיסוק נרחב בסוגיות התת-קרקע, ומבצעי הנדסה רחבים ועמוקים.

"סקרנו בפני האלוף את העשייה המבצעית ההנדסית הענפה בגבול רצועת עזה. האלוף שבראשיתו הצבאית הפעיל כלי צמ"ה כבדים אותגר בהפעלת כלים אלו, כמו בעבר. האלוף ידע להפעיל את הכלים בלי שום בעיה - ניכר שזה זורם בדמו". מספר מפקד ההנדסה בפיקוד הדרום, אל"ם יובל משה.

במהלך היום, נפגש עם קצינים ולוחמים מהעבר ומההווה שליוו אותו בתקופתו כמפקד ההנדסה של הפיקוד, יחד העלו זיכרונות וסיפורים מתקופות שונות, ונאמרו דברי שבח ופרידה לכבוד האלוף.

"עבורי הייתה זאת סגירת מעגל, שכן האלוף הוא מי שגייס אותי כטירון. הוא היה המג"ד שלי כשרק התגייסתי לצה"ל",מספר אל"ם יובל משה, "כמג"ד הוא זכור לי כאדם עיקש, נחוש וקפדן ומנגד קשוב לצורכי האנשים סביבו ועם זיכרון פנומנלי לפרטים".

יום הפרידה היה יום מאוד מרגש וחגיגי, האלוף מסיים פרק חיים משמעותי עם עשייה מרובה. באגף ההנדסה בפיקוד הדרום מצאו לנכון לתת מקום של כבוד לאלוף היוצא מהחיל.