החטיבה הצפונית החליפה את התג

17.06.21
מערכת אתר צה"ל

׳מבצע שומר חומות׳, מבצע של 11 ימים בהם חיילי ומפקדי החטיבה הצפונית בעזה עבדו מסביב לשעון, למען הגנה על ישובי העוטף. אמש, כחודש לאחר המבצע, הם סיכמו אותו במסע החלפת תג מרגש של שישה קילומטרים בישובי העוטף עליהם הם מגנים.

המסע התקיים בראשות מפקד החטיבה, אל״ם יואב ברונר יחד עם כ -350 חיילי ולוחמי החטיבה. לאחר המסע בישוביים שהחל במאגר עלומים והסתיים בקיבוץ בארי, התקיים טקס החלפת תג לחטיבה.

החטיבה הצפונית החליפה את התג שלה בפעם הראשונה מאז הקמתה.

בזמן המבצע, החטיבה הפעילה אש ארטילרית רבה ותקפה עשרות מטרות עוצם של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה שהיוו גורם מכריע בהגנה.

בהמשך הטקס, הוענקה לכיתת הכוננות של היישוב נתיב העשרה הצטיינות ממפקד החטיבה, אל״ם יואב ברונר על אומץ הלב והחתירה למגע בעת שחילצו את החיילים הפצועים מירי טיל הנ״ט במהלך מבצע ״שומר החומות״.

״במהלך המבצע עשינו הגנה קטלנית למען ביטחון תושבי העוטף. החיילים המשרתים בחטיבה היוו מכונה משומנת שמצד אחד מנסה לפגוע במקסימום מחבלים ומהצד השני עושה את המקסימום כדי שחיי התושבים ימשיכו כרגיל. הסיסמה של החטיבה היא ׳ביחד מנצחים׳ והיא באה לידי ביטוי בכל צעד ושעל של משרתיה", אמר מפקד החטיבה, אל"ם יואב ברונר, "היום החטיבה נפרדת מהשועל הישן ומתחדשת בשועל חדש, ערני ובטוח בעצמו, עם ארבע רגליים על הקרקע כמו אנשי החטיבה.
זו גאווה גדולה לעמוד בראש החטיבה".

מסע החלפת התג התקיים בעיתוי של פחות מחודש לאחר מבצע שומר החומות בו החטיבה לקחה חלק משמעותי בסבב הלחימה ותרמה להשגת היעדים והצלחת המשימה", המשיכה קצינת החינוך שפעלה להקמת הטקס, סגן עדי בר, "זו היתה הזדמנות נכונה לקבץ את כלל חיילי ומפקדי החטיבה למופע משמעותי ועוצמתי שמלכד ומעצים את גאוות היחידה והמוטיבציה של החיילים והמפקדים כאחד. במעמד זה החלפנו את תג החטיבה לשועל זקוף חזק לוחמני ועוצמתי כסמל לחטיבה הצפונית".