בי"ס אימונים נייד למוצב וקורס קומנדו למפקדים

חטיבת פארן עוברת בחודשים האחרונים מהפכה בכל הקשור למוכנות מבצעית - החל מרכב אימונים שמסייר בין המוצבים ומתרגל את הלוחמים גם בזמן תעסוקה מבצעית, וכלה בקורס קומנדו חדש שמשפר את מוכנות המ"כים 

29.06.21
גל פלוק רוה, מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר הסתיים קורס הקומנדו הראשון מסוגו למ"כים בחטיבת פארן. במהלך השבוע עברו המפקדים והמפקדות שיעורי מנהיגות, קרב מגע, לש"ב והגנת ישוב, נוהל קרב ופעילות מבצעית, ובסיומו קיבלו דגשים ממח"ט החטיבה, אל"ם אלעד שושן.  

"למדנו מהשטח שיש צורך בהתעסקות יותר גדולה בתפקיד המ"כ", מסבירה סרן מיכל-לי אליאל, מפקדת מגמת האימונים בחטיבה, "הם עומדים בראש 99% מהפעילות. שמענו מהם שהם מרגישים צורך בחיזוק, ומיד יצאנו לדרך עם הקורס".

"מעבר למוכנות ולדריכות שזה מעניק למ"כים, זה מעביר להם את התחושה שמקשיבים להם ורואים אותם. אנחנו מאמינים שעם ההרגשה הזאת הם יבצעו את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר", היא ממשיכה, "כשהם יודעים שלחטיבה חשוב שהם יהיו הכי מוכנים ומקצועיים שאפשר, הם מעבירים את זה הלאה, לחיילים, וכולם בגישה של לתת את ה-100% שלהם". 

כחלק מהמהלך הזה, ומתוך הרצון לשפר את היכולות גם במהלך התעסוקה המבצעית, בה לא תמיד מתאפשרת שגרת אימונים מסודרת, בחודשים האחרונים הושק גם "קו פארן". הקו עוזר לשמור על הכושר הקרבי של החיילים גם בתע"ם, ועובר בין כל המוצבים בחטיבה - 9-6 בשבוע. 

מדובר למעשה ברכב ובו ארבעה מדריכים בארבעה תחומים - אימון גופני, קרב מגע, אימון לוחמה והגשת עזרה ראשונה. "זו מהפכה עבור הכוחות שאין להם את הזמן והיכולות להתאמן בשטח", מתגאה סרן אליאל.

"ההבנה של החטיבה היום היא שהפעילות המבצעית קורית מ-0 ל-100, מספר אירועי הירי שחווה חייל בגזרה היא גדולה", היא משתפת, "התפקיד שלנו הוא לאמן אותם לרגע הזה - מפגש עם האויב".

התגובות מהשטח על הפרויקט, מספרת סרן אליאל, לא מאחרות להגיע: "התחושות מאוד טובות - יש שיח יומיומי על 'מתי קו פארן מגיע?', כולם רוצים ומחכים שיגיעו אליהם, מ"פ מתקשרים ומבקשים שיגיעו אליהם גם פעמיים בשבוע. ההרגשה היא שרואים את החיילים בקצה ודואגים לצרכים שלהם, ואנחנו רואים כמה זה משפיע עליהם גם ברמת המוכנות המבצעית וגם ברמת המורל".