אל"ם עברי אלבז נכנס לתפקיד מפקד חטיבת הנגב

09.05.22
מערכת את"צ

אל"ם עברי אלבז נכנס לתפקיד מפקד חטיבת 'הנגב' במקום אל"ם אסף חממי, אשר כיהן בתפקיד כמעט שנתיים ויתחיל בקרוב את תפקידו כמפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה. אל"ם אלבז, אשר שירת תחת פיקודו של אל"ם חממי עתיד להיכנס לנעליו ולהחליף אותו בתפקיד הייחודי והמורכב של פיקוד על חטיבת מילואים.

חטיבת הנגב היא אחת מהחטיבות הוותיקות ועתירות המורשת בצה"ל - היא הוקמה במטרה להגן על הנגב והשתתפה בחלק ניכר מקרבות מלחמת יום העצמאות, כמו כיבוש באר שבע והנפת דגל הדיו. כיום החטיבה משמשת כחטיבת מילואים בפיקוד הדרום ויעודה הוא לחימה בגזרת עזה. 

"רק לפני ימים ספורים חגגנו את עצמאותנו", הכריז מפקד 'עוצבת סיני', תא"ל דדו בר כליפא, "ועדיין נדרשת לנו תזכורת שהמדינה לא הייתה מוקמת וההכרזה לא ניתנת אלמלא בן גוריון היה נוקט בגישה אקטיבית, תוך ראיה מפוכחת של המציאות ובאומץ לב גדול. כך גם פעלה חטיבת הנגב ערב הכרזת העצמאות בכיבושי משלט חוליקאת וקידמה מפני הפולש המצרי, כך פעלו כשהניסו את ההתקפה השנייה המצרית על נגבה,  ובמבצע יואב עם המפקד האגדי נחום שריג". 

"חממי, בזו הגישה, ולאורה של זו הדרך פעלה החטיבה גם בשנתיים הללו תחת פיקודך", הוא אמר, "כך גם בשבוע האחרון  לתפקידך באישור התכנית לחודש המלחמה-בראשך כל העת, הכנת החטיבה למלחמה".

"אתה מעביר היום את הפיקוד לחברך", המשיך תא"ל בר כליפא, "פקודך בעבר, ואני יכול להבין את שמחתך וגאוותך. כמי שפיקד על שניכם, זוהי תחושה שאני מאחל לאוהבי הגדולים, לחזות באמרה המוכרת עלה התלמיד על רבו מתממשת על במה אחת פעמיים. חטיבת הנגב נפרדת כעת ממפקד שדה מצטיין, ואנו מקבלים בתמורה מפקד משובח מן השורה הראשונה, אשרינו שזכינו! עברי תפוס פיקוד בהצלחה!"

"הפיקוד על החטיבה היה עבורי זכות גדולה", קבע אל"ם אסף חממי, "בתקופה הזו ביצענו אימונים רבים, תעסוקה מבצעית וייעול תהליכים מבצעיים. גם הכרתי בחטיבה אנשים מדהימים המונעים משליחות ומאהבת הארץ. אזרחים המתייחסים למילואים כמקצוע שני ורואים בביטחון המדינה חשיבות רבה".

"כמפקד בצבא שזהו מקצועי, אני נפעם מגודל המוטיבציה שאתם מגלים" הוא המשיך, "במקצועיות ובירידה לפרטים, באכפתיות וברצון לעשות הכול - למען ביטחון המדינה. בעידן של ריבוי אתגרים ואיומים, אין לי ספק שרוח הלחימה השורה בחטיבה תעמוד בכל משימה ואתגר. בזכותכם הגדלתי את סל הכלים הפיקודי שלי - מכם למדתי כי ידע רצון ומסירות יהפכו את הבלתי אפשרי לאפשרי."

"לכבוד הוא לי לקבל את הפיקוד על חטיבת הנגב – חטיבה שמורשתה מהמפוארות, בצה"ל" הצהיר אל"ם עברי אלבז, "בכל מקום שבו למדתי על החטיבה האמירה הייתה ברורה – עוצמתה באנשיה. אני רוצה להודות לך, חממי, על עשייתך בחטיבה בשנתיים האחרונות, גדלתי בצלך, פיקדתי ונלחמתי אתך בלא מעט תפקידים מבצעיים, אתה מודל לחיקוי בשבילי ומבטיח שאמשיך ואחזק את כיווני העשייה שהובלת בשנתיים האחרונות בגאווה".

"לכם, פקודיי ומפקדיי, אני מתחייב כי אעשה כל מה שביכולתי מתוך ניסיוני המבצעי והפיקודי", הבטיח, "להוביל את החטיבה לעמידה בכל משימה שנדרש לה בשגרה ובחירום. לא מן הנמנע כי המציאות הביטחונית המורכבת בימים אלו תדרוש מאיתנו להתייצב ליום פקודה ועל כך אחריותי מרגע זה".