"הייתי כותב לבכירים מכתבים כדי להגיע לסיירת"

כבר 8 פעמים שסמ"ר (מיל') קורי פדלמן עוצר את החיים והעבודה וטס 12 שעות עד לישראל - רק בשביל לעשות מילואים. הוא התגייס כחייל בודד, למד עברית ושלח מכתבים לבכירים כדי להגיע לסיירת. שמענו ממנו על האירוע שגרם לו להמשיך להתייצב למילואים למרות המרחק

02.03.22
מיה צדוק, מערכת אתר צה"ל

מה גורם לבחור אמריקאי לעצור את החיים והעבודה בברוקלין, לעלות על מטוס לישראל וללבוש מדים - רק בשביל להתאמן עם נשק שבוע בבקעת הירדן? הוא עשה את זה כבר 8 פעמים - ומבהיר לנו שהשאלה היא לא למה הוא עושה את זה, אלא - למה הוא מרגיש שהוא חייב לעשות את זה. 

המסע של סמ"ר (מיל') קורי פלדמן עם צה"ל התחיל כשהיה בן 13. הוא גדל בווסצ'סטר, בניו יורק ובעקבות האינתיפאדה השנייה נרקם הרעיון שיתגייס כדי להגן על הארץ. "אבא שלי אמר לי שכשאסיים את האוניברסיטה אוכל לעלות למדינה ולשרת בצה"ל", הוא צוחק, "הוא חשב שאשכח מזה, אבל בסוף עשיתי את זה". 

ובאמת אחרי שסיים תואר, סמ"ר פלדמן התגייס בגיל 23 יחד עם גרעין 'צבר', "זו תוכנית שמלווה את תהליך הגיוס, מכניסה את חברי התוכנית לתרבות הישראלית ועוזרת לחייל עם הבירוקרטיה של צה"ל", הוא מסביר, "למדתי עברית באולפן והפכתי מאמריקאי לישראלי". 

"ואז לא עברתי את מבחן העברית הראשון", מעלה בזיכרונו סמ"ר (מיל') פלדמן, "רצו שאלך ל'מחו"ה אלון', וידעתי ששם הסיכוי להגיע לסיירת קטן יותר. אז התחלתי את פרויקט המכתבים, הייתי כותב למפקדי בסיסים מכתבים שמסבירים את הרצון לעשות שירות משמעותי". 

בסוף המאמץ השתלם - סמ"ר פלדמן שובץ בסיירת 'עורב' של גבעתי, ואחרי שסיים את השירות חזר לארה"ב. הוא חשב שהסיפור שלו עם הצבא הסתיים, אבל אז 'צוק איתן' פרץ. "אני ממש זוכר ערב אחד שתפסנו קו", הוא משחזר, "החיילים הסדירים נכנסו לעזה, ואנחנו עשינו בט"ש בגזרה, היינו בקיבוץ ואחד התושבים ניגש אליי ואמר שבזכותינו הם יכולים לחיות בשקט". 

"מאז שהשתחררתי אמרתי לכולם שהמילואים מאוד חשובים לי, ציונות ואהבת הארץ הם ערך עליון עבורי - לכן התגייסתי. זו הסיבה שאני טס 12 שעות בשביל לעשות מילואים". 

לפני כמה שבועות הוא הגיע לתרגיל עם החטיבה שלו, חטיבה 12. הם דימו לחימה במתאר הדרומי, בתרגיל ששילב אימונים רטובים ויבשים בשטח בנוי ופתוח מסביב לשעון. "הרגשנו את המקצועיות והביטחון, ממש כמו שהיינו חיילים. אני יכול לסמוך על החברים שלצידי - הסדיר בונה את האמון, אבל המילואים מחזקים את זה", הוא משתף . 

"הייתה פעם אחת שהגעתי למילואים של חודש",מציין סמ"ר (במיל') פלדמן, "כל פעם שאני מגיע לעבודה חדשה, למרות המורכבות אני מסביר את המצב, הם מבינים את הצורך וכמה שזה חשוב לי, המשפחה גם". 

ולא רק זה - בשעות הפנאי הוא מעביר קורס הסברה על ישראל, ואפילו כתב ספר על הדרך שלו בצבא. "אני מקווה שזה יעזור לחיילים כמוני שרוצים להתגייס אבל לא יודעים איך", הוא מתגאה, "איך זה לסגור 28, ואיך זה מרגיש להיות חלק. רציתי להראות את הצד האנושי של צה"ל, להבדיל מאיך שאנשים מנסים לגרום לו להיראות - כמו משהו שהוא לא". 

"יש לנו צבא אחד וזו זכות להיות חלק ממנו", הוא מסכם, "יש לי זכות להמשיך לעשות את זה, כל עוד הצבא צריך ואני יכול - אני אמשיך להתייצב".