אודם כץ, מערכת את"צ

בשבוע שעבר (7-9 ביוני), מחלקת הפרט של אוגדה 162 אירחה את כל משרתי הקבע שלה- מנגד צעיר ועד האל״מ ליומיים מרוכזים בהם למדו על על זכויותיהם כמשרתי קבע, ועסקו בנושא שילוב צבא- משפחה.

הימים חולקו לאוכלוסיות על פיהן הועבר התוכן. האוכלוסיות היו:
״מאירים את הפרישה״ - אנשי קבע לקראת פרישה
״דרך קבע״ - קצינים ונגדים שעתידים להיכנס לקבע או שנכנסו בשנה האחרונה
״המפקד הלוחם״ ואוכלוסיית תומכי הלחימה.

״השירות הצבאי זו דרך חיים- לחיות תוך כדי השירות הצבאי״, מסביר אל״ם יוגב בר-ששת, סגן מפקד אוגדה 162. וכאן אנחנו מבינים שזו מטרת הכנס בן היומיים - לוודא שאנשי הקבע אשר בחרו בשירות הקבע, מקבלים במקביל לכך את כלל המעטפת שתאפשר זאת.

קבוצת ״מאירים את הפרישה״ עברה תכנים כגון: שיחת ר׳ מנהל הפרישה, סא״ל לימור מזרחי, הרצאת ״היום שאחרי״ מפי אבי פרנקל- מנכ״ל ‘ביטחונט׳, פאנל פורשים ששיתפו על הליך הפרישה והאתגרים מנסיונם, והרצאה בנושא הורות עכשווית על ידי פרופ' עמוס רולידר.

כששאלתי את רס״ן אודליה כרסנטי, רמ״ד הפרט של האוגדה, מדוע הם שמים דגש כל כך גדול על משפחה, שהרי זה נושא שחוזר על עצמו, היא נתנה לי ציטוט של סגן מפקד האוגדה: ״אם אני מסתכל אחורה כמפקד צעיר מה הייתי עושה יותר? משלב חיים אישיים ומשפחה, זה לא עושה אותי מפקד פחות טוב, אלא להפך״.

קבוצת ״בדרך קבע״ עברה תכנים כגון: הרצאה על תלוש השכר מפי רס״ן הילה בן שושן, הרצאה על הליך הכניסה לקבע ב׳חבר׳, שיחה בנושא ״מה מגיע לי בקבע?״ של רס״ן רוני בניטה ועוד.

קבוצת המפקד הלוחם עברו הרצאות יחודיות כגון הרצאת שכר מפי רס״ר אורטל יעקבי רמד שכר בזרוע היבשה, הרצאה של המרכז למשפחה הלוחמת מפי רס״ן יובל ברייר מפקדת המרכז והרצאות העשרה בנושא ׳ההגיון שברגש׳ מפי עינת גלזר ויזמות ונדל״ן מפי אילן דרעי.

בנוסף, לכל התכנים, נערך עבור המשרתים יריד דוכנים בשיתוף פעולה עם מופת ו״חבר״ אליו הגיעו חברות אשראי חבר, חברות הביטוח, קופות הגמל, יועצים פיננסיים ויועצי משכנתאות, דוכני רפואת שגרה וחינוך לבריאות, מנהלת המגורים, סלקום צה״ל ועוד. כל משתתף קיבל ׳צ׳ק-ליסט׳ וכך יכל לראות מה רלוונטי אליו ולוודא שלא מפספס דבר. במקביל התקיימו פגישות צ׳ק אפ פיננסי אישיות וקפה קמש״א למשרתים המעוניינים.

״הבאנו למשרתים את כלל הגופים הרלוונטים למקום אחד כך שיוכלו לוודא מימוש מקסימלי של הזכויות שלהם בצורה היעילה ביותר״, מסבירה רס״ן אודליה כרסנטי, רמ״ד פרט של האוגדה

הוצאת התראו״ג פרט לפועל דרשה היערכות רבה בהיבטי תיאומים, לוגיסטיקה ולמול הפעילות המבצעית והעשייה הרבה באוגדה. ״העיסוק הרב ותעדוף האירוע מוכיח לנו שכלל המפקדים מבינים את חשיבות הטיפול באנשים״, מסכמת אודליה רמ״ד הפרט של האוגדה.