ערב מורשת בסימן 50 שנים למלחמת יום הכיפורים בפד"ם

19.07.23
מערכת את"צ

אתמול קיימה הרבנות הצבאית בפיקוד הדרום ערב מורשת בסימן 50 שנים למלחמת יום הכיפורים.

כחלק מערב המורשת התכנסו משרתי סדיר, קבע ומילואים ברבנות פיקוד הדרום יחד עם צוערי קורס רבנים צבאיים וקציני זו"ק לערב מיוחד לציון המלחמה. את המפגש פתח מח"ט צפונית, אל"ם חיים כהן, שדיבר אודות המצב בגזרה ואתגריה הביטחוניים.

בהמשך נסעו לקיבוץ "בארי" להדרכה במתחם ה׳קבורה הארעית׳ שהופעל על ידי חיילי רבנות פד"ם בזמן מלחמת יום הכיפורים. הערב נחתם בטקס קצר לזכר הנופלים במלחמה שנקברו במתחם.

במהלך ערב ההוקרה והמורשת ישבו יחד בפאנל מרגש מג"ד 9 במלחמת יום הכיפורים, תא"ל (מיל’) תמיר יום טוב ורב אוגדה 162 כיום, רס"ן הרב שמואל ערד, שסיפרו על אתגריו של מג"ד שתופס קו בתעלה וההתמודדות עם ריבוי נפגעים. בנוסף, שיתפו בסיפור על סגלי הרבנות שחצו את הגבול עם המג"ד לשטח האויב כדי לזהות ולאתר חללים.

נכחו בערב גם הרב יעקב רוז׳ה, הרב ד"ר מרדכי הלפרין, הרב יהושוע בן מאיר ומר שמעון פרצי׳ק אשר ישבו יחד לפאנל על מורשת הרבנות הצבאית, זכרונות מהמלחמה, ומסירות הנפש בה פעלו במהלך הלחימה.

הרב רוז׳ה שיתף מחוויתו האישית כרב בתאג"ד שנפרס ברפידים, בו לוחם פצוע קשה ביקש מהרב לברך על לולב וכאשר סיים לברכו הלוחם השיב נשמתו לבורא עולם.

רב פיקוד הדרום, סא"ל הרב דוד חיימוב, תיאר את האווירה בטקס: "תקיעת שופר פילחה את הדממה, תפילת ׳ונתנה תוקף׳ הרעידה את לבבות המשתתפים. עלינו להמשיך ולפעול כאיש אחד בלב אחד, על מנת לעמוד במשימה - ולנצח!".

הערב נחתם בשירת התקווה כשהקהל מלא בהשראה וכבוד לדור הקודם שאנו מחויבים להמשיך בדרכו.