מערכת את״צ

אליהו (אלי) דרורי נולד בלוס אנג'לס שבארה"ב להוריו מוניקה ורוני. הוא היה בן שני מתוך חמישה אחים ואחיות. כשהיה בן 3 משפחתו עלתה לישראל והתיישבה בעיר בית שמש.

אליהו למד בבית הספר הממלכתי-דתי "אהבת ישראל" בבית שמש ולאחר מכן בישיבת ההסדר ביישוב שעלבים.

ב11.3.2017 אליהו התגייס לחטיבה 188 של חיל השריון במסגרת מסלול ההסדר. לאחר סיום הכשרתו כנהג טנק הוא הוצב בפלוגה ח' בגדוד 74 עליו פיקדתי.

מהר מאד הוא זוהה כלוחם דומיננטי ומוביל. הוא היה אהוב על חבריו ותמיד השרה סביבו אווירה טובה. חבריו לפלוגה סיפרו על החיוך הכובש והשמחה שהיו על פניו גם כאשר עבד קשה ועל איך שתמיד חיפש ומצא את החיובי והמשמח בכל דבר. המפקדים של אליהו סיפרו על קור רוחו ועל האכפתיות שלו, על יכולתו לראות ולהקשיב לכל מי שבסביבתו שהיה זקוק לאוזן קשבת. כאשר מישהו היה זקוק לעזרה- אליהו תמיד היה שם בשבילו.

ההגנה על המדינה והשירות כלוחם היו חשובים לאליהו מאד, עוד מילדותו רצה להיות לוחם וטנקיסט. לקראת סוף הפרק הצבאי בשירות ההסדר, אליהו הביע את רצונו להאריך את שירותו במספר חודשים ולתרום עוד למדינה שכה אהב.

באותה עת, הגדוד ביצע פעילות מבצעית בגבול מצרים ומחלקתו של אליהו מוקמה באזור נחל ניצנה.

ב-14 באפריל 2018, בסמוך לשעה 01:00, כחלק מפעילות מבצעית על הגבול, זוהתה פגיעה חמורה בתשתיות ההגנה במרחב ולהבנה כי יכול ומתממש פיגוע גדול. צוותו של אליהו הוקפץ אל הטנק ונע לכיוון העמדות. במהלך התנועה, הטנק סטה מהציר מסיבה שאינה ידועה והדרדר לתוך נחל ניצנה. כתוצאה מההידרדרות פרצה בטנק שריפה. כתוצאה מהתאונה נהרג אליהו ושלושת חבריו לצוות – יונתן, נריה ואריאל נפצעו.

אליהו ז״ל היווה השראה באופן שבו תיפקד בחייו ובמהלך שירותו הצבאי. נרתם לכל משימה וקפץ לכלאירוע בחדוות עשייה ובתחושת שליחות וגאווה על שירותו ומדינתו.

אליהו ז״ל היווה דוגמא אישית לחבריו והיה מלח הארץ. כך נזכור אותו לעד.

יהי זכרו ברוך.