ערן שכטמן סמח"ט הראל נכנס לתפקיד ממלא מקום מח"ט הראל

21.06.23
מערכת את"צ

סא״ל (מיל׳) ערן שכטמן נכנס שבוע שעבר (רביעי), לתפקידו כממלא מקום מפקד חטיבת הראל. סא״ל שכטמן מחליף את אל״ם אלעד צורי ששירת בתפקיד זה ועתיד להיכנס בקרוב לתפקיד מפקד חטיבה 7 בפיקוד הצפון.

מעמד ההחלפה נערך במחנה פלוגות בראשות מפקד אוגדה 252, תא״ל מורן עומר, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד אוגדה 252, תא״ל מורן עומר:

״צורי, בדרכך הייחודית, הובלת את חטיבת הראל להישגים מרשימים מאוד. החטיבה תחת פיקודך ביצעה בשנתיים האחרונות קפיצת מדרגה גדולה. בתפקידך החטיבה ביצעה אימון ותרגול של מפקדת החטיבה, כלל האימונים תרמו באופן ניכר לשיפור כשירותה ומוכנותה של החטיבה למלחמה. לכם אנשי המילואים אני רוצה להודות ולהביע הערכה רבה. אתם תעודת הביטוח וחומת המגן של מדינת ישראל. שכטמן, אני מאחל לך הצלחה בתפקידך, סומך עלייך".

מדברי מח״ט הראל היוצא, אל״ם אלעד צורי:

״באוקטובר 2021 התחלתי את תפקידי כמח״ט הראל הרגשתי בו את עם ישראל, בעיקר ביבשה. אזרחים כאשר בעת פקודה מניחים את חייהם הפרטיים, המשפחתיים ומתייצבים להגנת העם והארץ. לשמחתי בתקופה זו ובכלל בעת האחרונה לא נדרשנו למלחמה, אך אולי דווקא בשל כך הערכתי רבה כל כך אליכם.

בחטיבת מילואים יש משהו מיוחד,כן גם המעמד הזה הוא משהו מיוחד. מצד אחד קבוצת אנשים קטנה ואיכותית בסדיר מחזיקה על כתפיה כ-3600 אנשי מילואים. ומן הצד השני מפקדים ולוחמים במילואים שבכל מפגש איתם הבנתי שככל שיש יותר מפגשים כך הם רוצים יותר ובאים יותר.

אין זה עניין בצד זה או אחר יש פה ביחד, אווירה מיוחדת, עשייה תחת מטרה משותפת אחת וברורה מאוד להיות מוכנים ליום פקודה.
בתקופה זו לא שאלו האם ומה הסבירות, לא חישבנו סיכויים. הפכנו לצוות קרב חטיבתי בשגרה, ביצענו אימונים משמעותיים מאוד ברמות השונות ועסקנו בלכידות ובמורשת ועשינו זאת בדרכי הראל".

מדברי מח״ט הראל הנכנס, סא״ל ערן שכטמן:

״לפקד על חטיבה הראל בעת הזו, על כל מורשתה המפוארת מימי הפלמ"ח ועד היום, זה גם כבוד שאין כמוהו אבל גם אחריות כבדה ביותר וזה לא משנה אם זה לשעה או לשנתיים. המשימות העומדת בפני החטיבה בעת הזו הן רבות ובראשן המוכנות למלחמה שעלולה להתרחש בכל עת. כבוד גדול מאוד להיקרא לדגל ולמעמד הזה, ואיני לוקח זאת כמובן מאליו. לאנשי החטיבה חשוב לי לומר, יש לנו אחריות כבדה לשמור על רמת מוכנות גבוהה ואף לקדם ולפתח אותה, המחויבות שלנו היא לאזרחי ישראל״.