קציני אוגדה 80 מצדיעים לשורדי השואה המתגוררים באילת

18.04.23
מערכת את"צ

היום (ג׳) לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה יצאו כלל הקצינים הצעירים במפקדת עוצבת ׳אדום׳, אוגדה 80, לפרויקט ייחודי יחד עם כלל שורדי השואה המתגוררים בעיר אילת.

מיד לאחר הטקס הממלכתי שהתקיים באוגדה והעמידה בצפירה, ביקרו הקצינים את כלל שורדי השואה המתגוררים בעיר, שמעו את סיפור גבורתם והעניקו לכל אחד מהם עציץ כשי צנוע.

טרם ההגעה של הקצינים לבתי השורדים, בוצע שיח מקדים ביניהם כהכנה למפגשים המרגשים ולקשרים שנרקמו בין קציני האוגדה לדור השורדים. במיוחד בימים כמו אלו מתחדדת בפני כלל המשרתים הזכות לשירות בצבא ההגנה לישראל, במדינה עליה נלחמו דור השורדים.

אחת הקצינות שהשתתפו בפרויקט היא סגן נעם איתן, נכדה גם היא לשורדי שואה: ״בבית ממנו אני מגיעה התחנכנו על זיכרון השואה ועל ההצדעה לדור השורדים, סבי וסבתי שעלו מבולגריה, היו ילדים קטנים בתקופת השואה. בכל שנה סבא היה מתקשר לבדוק איזה סרטים אני רואה ומוודא שאני זוכרת ועל הדרך מספר לא מעט סיפורים אישיים שלו. זה יום השואה הראשון שסבא לא פה ואנחנו לא נזכה עוד לשמוע סיפורים אך לעולם לא אשכח ואעביר לדורות הבאים.אמנם ביום הזיכרון לשואה ולגבורה השנה הייתי בבסיס אך ההגעה לבתיהם של שורדים אחרים, שמיעת הסיפורים והעלאת חיוך על פניהם הייתה משמעותית בעיני מאוד.״