קצת מיום המורשת של חטיבת ירושלים בסימן 50 שנים למלחמת יום כיפור

15.06.23
מערכת את"צ

השבוע התקיים יום מורשת של חטיבת ירושלים בסימן 50 שנים למלחמת יום כיפור, בה השתתפו מפקדי החטיבה בעבר ובהווה.

היום החל בכנס מפקדים בו הובילו מפקדי מעוזי התעלה את המפגש הבלתי אמצעי בין דור 1973 לבין דור המפקדים של היום. המפגש המרגש העלה על נס את חלקם של חיילי גדוד 68 מחטיבת ירושלים שאיישו את מוצבי התעלה מערב ראש השנה ועד להחלפתם על ידי כוחות המילואים שגויסו עם פרוץ הקרבות בתעלת סואץ.

היום כלל שיחה עם מפקד חטיבת ירושלים, אל"ם ניתאי עוקשי אשר דיבר על חשיבות שמירת המורשת וסיפור המלחמה מדור לדור. בהמשך היום, שוחח איתם גם מפקד אוגדה 252, תא״ל מורן עומר אודות חשיבות החטיבה במאמץ המלחמתי ממלחמת יום כיפור ועד היום.

לאורך היום, זכו מפקדי החטיבה לשמוע את סיפורם של בוגרי המלחמה אשר צמחו בחטיבה ונושאים את מורשתם וסיפורם עד ליום זה. בפאנל מפקדי המלחמה השתתף חנן גוראל, קצין השלישות של גדוד 68 במלחמה, אשר היה ממקימי החמ"ל הראשון שהתעסק באיתור שבויים ונעדרים ומתעסק עד היום בשימור המורשת של החטיבה.

חנן מתרגש מאוד מן המעמד ומספר- "אמנם 50 שנה נראה רחוק, אך מחובתנו לשמור ולספר את הסיפורים שלנו ולהנציח את אלו שלא זכו לספר את שלהם." את היום סיימו המפקדים עם עצרת 'לאורם', עצרת של פיקוד הדרום לציון 50 שנה למלחמה, בה קיבלו לוחמי העבר תעודות הוקרה על תרומתם במלחמה.