34 מבוקשים נעצרו, כלי נשק וכספי טרור נתפסו

במבצע משולב ורחב היקף עצרו הלילה כוחות צה"ל, מג"ב, שב"כ ושוטרי מחוז ש"י 34 מבוקשים באזור יהודה ושומרון. 24 מהעצורים חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי והפרות סדר אלימות. הם הועברו לחקירת כוחות הביטחון

03.01.17
מערכת אתר צה"ל

במסגרת המבצע אותרו ביו היתר כלי נשק ואמצעי לחימה מייצור עצמי, מחסניות ותחמושת נוספת. כמו כן נתפסו אלפי שקלים, אשר לפי מידע מודיעיני נועדו למטרות טרור ופעולות פח"ע.

״פעלנו כל הלילה והתוצאות מדברות בעד עצמן", סיפר סגן מפקד פלוגה מגדוד 890, האמון על גזרת חברון וקריית ארבע. "אנו מבינים שמבצע זה מהווה מרכיב משמעותי במאבק כנגד הטרור ושמחים על הזכות שניתנה לנו לקחת חלק בכך״.

במבצע לקחו חלק כל גדודי החטיבה: גדוד 890 מחטיבת הצנחנים, שפעל בגזרת העיר חברון לאיתור בתי מלאכה לייצור עצמי של נשק, גדוד 601 מחטיבה 401, שפעל במרחב הכפר בני נעים, גדוד 77 מחטיבה 7, בגזרת הכפר אדנא, ופלס״ר 7 בדורא.

״כוחות החטיבה פועלים בגזרה לילות כימים וללא הרף על מנת לשמור על הביטחון והסדר הציבור במרחב יהודה ושומרון״, מדגיש מפקד חטיבת יהודה, אל״ם איציק כהן, ״אנו פועלים בריכוז מאמץ ובעצימות גבוהה על מנת ליצור את המבצעים האפקטיביים ביותר, משקיעים במודיעין איכותי, ועובדים בשיתוף פעולה הדוק עם משטרת ישראל והשב״כ על מנת להביא להצלחה מרבית״.

בשנה האחרונה פועלת מערכה שלמה באוגדת יהודה ושומרון כנגד ייצור עצמי של אמצעי הלחימה ואחזקתם. ״אנו פועלים מתוך הבנה כי לא מספיק לעצור את המחבל רגע לפני שמגיע לבצע את הפיגוע, התהליך מתחיל הרבה קודם״, מסביר מג״ד 890 סא״ל אליאב אלבז.

״אנו מבצעים כל לילה פעילויות במרחב הכוללות מעצרים, סריקות לאיתור אמצעי לחימה וחיפושים אחר בתי מלאכה לייצור נשק. העצורים הם יצרני הנשק, הסוחרים, המשלחים וכל התשתית אשר מסייעת לאותו המפגע לבצע פיגוע. אנו עושים כל שביכולתנו על מנת לשים את ידינו על אותם המפגעים עוד בטרם יצאו למשימתם״ מוסיף סא"ל אלבז.

תפיסת מבוקשים ואמצעי לחימה באיו"ש. כך זה נראה