אות הצטיינות ללוחם שתפס משליכי בקבוקי תבערה

סמ"ר בר שניידר, לוחם בגדוד האיסוף הקרבי 636, קיבל אות הצטיינות ממפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, על תפיסת משליכי בקבוקי תבערה. חוליית המחבלים נהגה לזרוק בקבוקי תבערה באופן שגרתי לעבר ציר 60 בעציון, עד שלבסוף נעצרה על-ידי שניידר וחבריו לצוות. "אני יודע שנתתי את כל כולי להגנת המדינה"

04.05.17
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

במהלך החודשים נובמבר ודצמבר 2016, יצאה חוליית מחבלים מהכפר אל חאדר בעציון מספר פעמים בשבוע אל ציר 60 הסמוך, במטרה לזרוק בקבוקי תבערה ולפגוע בנוסעים ישראלים.

בעקבות פעילות החוליה, הוחלט בצה"ל להקים מארב על מנת לתפוס את משליכי בקבוקי התבערה. בערב 5 בדצמבר, יצא סמ"ר בר שניידר עם שלושה לוחמים נוספים מגדוד האיסוף הקרבי 636 לעבר הנקודה בה הוחלט להקים את המארב. "עלתה מולנו בקשר תצפיתנית שהודיעה על שלושה חשודים המתקרבים מכיוון הכפר למקום ממנו היו נזרקים בקבוקי התבערה", משחזר סמ"ר שניידר.

"התגנבנו לעברם כדי שנוכל לתפוס אותם מבלי להתגלות", הוא מספר. "אנחנו זיהינו אותם, אבל הם לא ידעו שאנחנו שם, ורגע לפני שהם הדליקו את בקבוקי התבערה והתכוונו להשליך אותם לעבר הציר - קפצנו עליהם, ואני תפסתי בידיי את אחד מאנשי החוליה".

חוליית המחבלים נהגה לזרוק בקבוקי תבערה לעבר הציר מספר פעמים בשבוע באופן שגרתי. "בזכות זה שתפסנו אותם באותו הלילה, מנענו את הפיגוע הבא וייתכן שהצלנו חיי אדם", מכריז סמ"ר שניידר. "כשהסתיים האירוע, הרגשתי מאוד גאה שמנענו פגיעה בחיי אזרחים ישראלים ושהבאנו הרבה כבוד לחיל האיסוף הקרבי".

על פעילותו במבצע, הוענקה לו בשבוע שעבר אות הצטיינות ממפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה.

 

בעוד חודשיים צפוי שניידר לסיים את שירותו הסדיר, ורגע לפני שהוא תולה את המדים ומאחסן את נעליו הוא מודה על הסיפוק האדיר בשנות שירותו. "בזכות האירוע הבנתי כמה חשובה העבודה של חיל האיסוף לשמירת ביטחון המדינה. אנחנו יוצאים לפעילויות קרביות ומבצעיות רבות, ועושים הכל כדי לשמור בצורה הטובה ביותר על האזרחים. אני מאוד גאה בשירות שלי ובעבודה שלי בחיל", הוא מדגיש ומסכם: "אני יודע שנתתי את כל כולי להגנת המדינה".