ברוכים הבאים לתחרות התאג"דים של איו"ש

בזמן שכוכבי תכנית הטלוויזיה "תאג"ד" מתכוננים לעונה החדשה, צוותי הרפואה באיו"ש לא עוצרים לרגע. כתבנו הצטרף ל"תחרות התאג"דים" באוגדה, שנועדה לבחון ולשפר את הצוותים השונים, וחזר כדי לספר לנו מי זכה במקום הראשון

27.06.17
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

בחטיבה המרחבית ״יהודה״, אחת הגזרות המורכבות והמאתגרות ביותר בגזרת איו"ש, כוחות הרפואה מוקפצים מידי יום ולילה לאירועים מבצעיים ואזרחיים, בהם הם נדרשים להעניק טיפול רפואי מהיר ואיכותי.

התאג"ד (תחנת האיסוף הגדודי) היא קו ההגנה הרפואי הראשון בכל גדוד וחטיבה. לכן, לאור חשיבותה, הוחלט במערך הרפואה האוגדתי לבצע אימון מיוחד, תחרות, בין כל התאג"דים בחטיבות השונות.  

במסגרת האימון, צוותי הרפואה של החטיבה תפעלו תרחישים שונים אשר בהם הם עלולים להיתקל במהלך שירותם בגזרה: מאירוע רב נפגעים דרך החייאה, ועד מתן טיפול מציל חיים לפצוע תחת אש. בשל אופי האימון, הצוותים נמדדו הן במהירות הגשת הטיפול והן ברמת איכותו והצלחתו, כשבסיום הכריזו על המנצחים - חיילי תאג"ד גדוד רם, שהצטיינו בכל שלבי התחרות.

״לתחרות הזאת יש חשיבות גדולה מבחינתנו״, מדגיש קצין הרפואה של החטיבה, סרן רונן קסלר. ״אימונים מסוג זה, מאפשרים לצוותי הרפואה לשמור על כשירות הכוחות, ולחדד את סדרי הפעולה הנדרשים על מנת שיהיו מוכנים ככל האפשר למשימה החשובה שעליהם למלא מידי יום. בנוסף, אימון תחרותי כזה מעלה את המוטיבציה בקרב החיילים ומוכיח את מקצועיותם".

במהלך התחרות, צפה קצין הרפואה של אוגדת איו"ש, סא״ל עידו דכטמן, בכוחות המתרגלים וייעץ להם בזמן אמת. ״כל תאג"ד או צוות רפואי שמגיע ליהודה ושומרון צריך להיות במוכנות מלאה לקראת יציאה לפעילות או תפעול אירוע מורכב ככל שיהיה", מבהיר סא"ל דכטמן.

"האימון המעשי הוא קריטי עבור כל האנשים שנמצאים בגזרה עליה אנחנו אמונים", מסכם סא"ל דכטמן, "ולכן עלינו בתור אוגדה וחטיבה להמשיך לתת לאנשי הרפואה את כל התשתיות והאמצעים להם יזדקקו על מנת להשתפר ולהיות מוכנים תמיד למתן טיפול מיטבי".