גדוד מילואים חדש ומיוחד יוקם בפיקוד המרכז

לראשונה: גדוד המורכב מנהגים מבצעיים בלבד ומיועד לשיפור יכולות התמרון ביהודה ושומרון. "הגדוד יהווה עמוד תווך משמעותי במלחמה היומיומית שאנחנו מנהלים בגזרה נגד הטרור"

27.04.17
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

בימים אלו מוקם בבא"פ לכיש (בסיס האימונים של פיקוד המרכז) גדוד חדש בשם "גור אריה", אשר יהיה לגדוד המילואים הראשון בצה"ל שמורכב כולו מנהגים ומנהגות מבצעיים. בחודש מאי הקרוב צפוי הגדוד, שיכלול שלוש פלוגות, להיכנס לפעילות מבצעית באופן רשמי. 

"בעקבות מבצע צוק איתן, במהלכו כוחות ניוד רבים מגזרת יהודה ושומרון הגיעו לתגבר את הכוחות הלוחמים בעזה, נוצר מחסור בנהגים מבצעיים באיו"ש", מספר סא"ל (מיל') גור ששון, שלקח על עצמו את פרויקט הקמת הגדוד ויהיה מפקדו הראשון, "על כן פיקוד מרכז הפיק את הלקחים והחליט על הקמת הגדוד".

"מטרת הגדוד", מוסיף סא"ל ששון, "היא ליצור כוח מבצעי קבוע של נהגים ונהגות באיו"ש, שיוכלו לבצע את תעסוקת הניוד בכל עת ובכל כלי רכב צבאי שיידרש מהם, תוך הכרה עמוקה עם הגזרה והאתגרים הטמונים בה".

עד עתה כבר הוקמו שתי פלוגות המורכבות מאנשי מילואים ששירתו בשירותם הסדיר כנהגים. בימים הקרובים צפויה לקום הפלוגה השלישית והאחרונה שתחתום את הקמת הגדוד.

ראוי לציין שכבר בימים אלה נערכים אימונים לנהגי המילואים של הגדוד החדש. האימונים מתקיימים במסלולים הסובבים את בא"פ לכיש ובמסגרתם הנהגים עוברים רענון תאורטי על הנהיגה בהאמרים ויתר הכלים הצבאיים, בנוסף לכלל ההתנסויות בתנאי שטח מסובכים, הכוללים בין היתר עליות וירידות חדות ומסלולים תלולים שנהגים לא נתקלים בהם ביומיום.

"אני בטוח שהקמת הגדוד תשפר את יכולות התמרון של צה"ל באיו"ש בשעת הצורך", מבהיר סא"ל ששון ומסכם: "הגדוד יהווה עמוד תווך משמעותי בפעילות שמירת הביטחון השוטף באיו"ש והמלחמה היומיומית שאנחנו מנהלים בגזרה נגד הטרור".