המערכה נגד אמצעי הלחימה עולה שלב: הצצה מיוחדת מהאוויר

כשהם מלווים בכלבני עוקץ ובצוות "רוכב שמיים", יצאו לוחמי חטיבת יהודה למבצע מיוחד לאיתור אמצעי לחימה. בחיפוש מתחת לאדמה נתפסו אקדחים, מחסניות ואלפי כדורים המיועדים לפעילות טרור באיו"ש. כך זה נראה ממבט מלמעלה

13.02.17
מערכת אתר צה"ל

כמדי לילה, גם בסוף השבוע האחרון יצאו כוחות צה"ל בשיתוף משטרת ישראל למבצע איתור אמצעי לחימה באיו"ש. אולם הפעם – המערכה נגד הטרור הלכה צעד אחד נוסף קדימה.

"הגענו ליעד בכפר סמוע, בעקבות מידע מודיעיני מדויק על הימצאות כלי נשק שמיועדים לפעילות עוינת", מספר סגן אדיר צדיקפור, סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601 של חטיבה 401.

תחילה עצרו הכוחות את המבוקשים במקום וביצע סריקות במתחם, אך לאחר זמן מה, כשלא אותר הנשק, החליטו על כיוון פעולה נוסף. "הבנו שאנחנו צריכים 'לצאת מחוץ לקופסה'. התחלנו לסרוק גם במקומות פחות שגרתיים, פחות ברורים מאליהם, ולחפש בשטחים חקלאיים ובחצרות", מסביר סגן אדיר.

במבצע המיוחד, שנמשך שמונה שעות, ליווה כל העת את הכוחות צוות "רוכב שמיים" וכוחות מגדוד האיסוף 636, שהכווין אותם מהאוויר וסיפק מודיעין ממבט על: מכניסת הכוחות, דרך החיפושים ועד ליציאת הלוחמים מהכפר בתום מציאת האמל"ח והשלמת המשימה. בנוסף, נעזרו הכוחות בשטח בכלבני יחידת עוקץ, והשתמשו בכלים הנדסיים ובאמצעים לגילוי מתכות.

"לאחר שעות ארוכות מצאנו תחמושת קבורה באדמה: יותר מ-2,000 כדורים מסוגים שונים. מה שהעיד על כך שיש גם נשקים במרחב", משחזר סגן צדיקפור. "ואכן, איתרנו אקדחים ומחסניות קבורים בשטח החקלאי".

גורם בכיר בחטיבת יהודה מציין כי מדובר במבצע אחד מתוך רבים שנערכים בגזרה. "המודיעין עובד שעות נוספות לאיתור יעדים שבהם נמצאים כלי נשק המוכוונים לטרור, ומדי לילה מתקיימים חיפושים אינטנסיביים על מנת לתפוס את הנשק", מוסיף הגורם הבכיר ומדגיש: "אנו פועלים ללא הרף על מנת לסכל פעולות טרור ולשמור על ביטחון התושבים".