המשאית הנודדת ששומרת על הביטחון הדנטלי של החיילים באיו"ש

הם נודדים מבסיס לבסיס ומטפלים בעשרות חיילים מדי יום. צוות הרפו"שית ממשיך לחצות את אזור יהודה ושומרון לאורכו ולרוחבו במטרה אחת - לגרום לכמה שיותר חיילים לחייך. הצצה למרפאת השיניים הניידת של חיל הרפואה

23.01.17
מערכת אתר צה"ל

במבט ראשון היא נראית כמו כל משאית רגילה שנושאת ציוד, אבל כשנכנסים פנימה מגלים שמדובר למעשה ברפושי"ת - מרפאת שיניים ניידת שמאפשרת הענקת טיפול מקיף ומקצועי לחיילים וחיילות המשרתים בבסיסים רחוקים.

בחודשים האחרונים מנהל חיל הרפואה פרויקט רחב, במסגרתו עובר צוות המורכב מרופא ושתי סייעות בין הבסיסים בשטחי יהודה ושומרון ומסייע לכמה שיותר חיילים באזור.

"אני חש גאווה גדולה לקחת חלק בפרויקט הזה", מצהיר סרן ד"ר אלון עוז, המפקד על המרפאה הניידת בפיקוד מרכז. "מאז התחלנו לנדוד בדרכים עם המרפאה הניידת, עברנו כבר ב-11 בסיסים ברחבי הגזרה והענקנו טיפול מקיף לחיילים ולוחמים רבים".

"במסגרת עבודתנו", הוא מוסיף, "אנחנו נתקלים מדי יום במקרים רבים של הזנחה רפואית מצד החיילים, שמוכיחה לנו בכל פעם מחדש את החשיבות האדירה של העבודה שלנו - לדאוג לבריאות החיילים שדואגים לביטחוננו במשך 24 שעות ביממה. המטרה היא לעבור בכמה שיותר בסיסים על מנת להגיע לכל חייל וחיילת בכל מקום ובכל זמן".

גם נעמה רונן, סייעתו של ד"ר אלון עוז, מצטרפת לדברים: "חשוב לנו שחיילים והלוחמים יוכלו להמשיך לבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר, תוך שהם גם מרשים לעצמם להסתובב עם חיוך רחב על השפתיים".

רב"ט גלינה ורניק, תצפיתנית בגדוד ניצן, ביקרה לאחרונה ברפו"שית, ויצאה מרוצה. "בגלל העבודה הקשה והרצופה של החיילים בבסיסים באיו"ש, לא תמיד מתאפשר להגיע למרפאות מחוץ לבסיס, ולכן אני חושבת שהפרויקט הזה מאוד חשוב", היא מסבירה. "צוות הרפו"שית עושה את העבודה בצורה יעילה, מהירה ומקצועית ובסופו של יום גם עוזר לנו, החיילים, לשמור על כשירות ולבצע את עבודתנו בצורה הטובה ביותר".