הענקת תעודות הוקרה של מח"ט "יהודה" ללוחמי כיתת הכוננות

26.11.17
מערכת אתר צה"ל

היום (ראשון) התקיים טקס הענקת תעודות הוקרה של מפקד חטיבת "יהודה", אל"ם איציק כהן ללוחמי כיתת הכוננות, הרב חנוך כהנא ושוקי גלבוע על חלקם המשמעותי והמכריע בפיגוע שאירע לפני כשנה. באירוע נכחו עמיחי ורינה אריאל הוריה של הלל יפה אריאל ז"ל.

ביום חמישי, 30 ביוני 2016, חדר מחבל לבית משפחת אריאל בקריית ארבע ורצח את הלל יפה אריאל ז"ל. לאירוע קפצו כלל כוחות הביטחון ביניהם לוחמי צוות הכוננות של מערך הביטחון האזרחי לזירת האירוע.

"התושיה, התבונה, הנכונות, כושר האלתור, הדאגה לחייל ובעיקר, הליכה קדימה לפני פקודיהם - כל אלה אינם טכניקה או עניינים של חומר", אמר בנאומו מפקד חטיבת "יהודה", אל"ם איציק כהן, "אין להם הסבר סביר, אלא במונחים של הכרה עמוקה במוסריותה של מלחמתם. גילויים אלה - ראשיהם ברוח וסופם ברוח".

"התעלותם של לוחמינו לא בזכות הברזל באה", ממשיך אל"ם כהן, "אלא בזכות התודעה של שליחות עליונה, של הכרה בצדקת ענייננו, של אהבה עמוקה למולדת ושל הכרת התפקיד הקשה שהוטל עליהם".

"בחרתי להקריא קטע מתוך דבריו של יצחק רבין בנאומו בהר הצופים ב1967 כראש המטה הכללי", מספר מח"ט "יהודה", "דברים אלו מסבירים את מהות תפקדינו  - הליכה קדימה חרף כל סכנה. במעשיכם חתרתם למגע וסימנתם כסמן ימני את הערך שמירה על החיים והגנה על תושבי גזרת יהודה. לצערינו באירוע איבדנו את הלל אריאל ז״ל אך הלל תשאר עימנו לנצח וגבורתכם ופועלכם בתוך ביתה של משפחת אריאל יהוו עבורי ועבור המפקדים שיעור חשוב בהבנת משימתינו".