הצצה לפרויקט שדרוג המוצבים בחטיבת הבקעה

בשנה האחרונה חטיבת הבקעה יצאה למבצע שיפוצים רחב במוצבי הגזרה: הם מחדשים את מגורי החיילים, משפצים את המקלחות והשירותים ומשדרגים את חמ"לי התצפית ועמדות השמירה. "בעוד שנה מהיום - המוצבים בבקעה כבר יהיו ברמה אחרת". כך זה נראה

25.10.17
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

חטיבת הבקעה ידעה הרבה תזוזות בתקופה האחרונה - מהקמת גדוד "לביא הבקעה", דרך הפעילות השוטפת של גדוד "אריות הירדן" ועד האימונים הרבים שמתרחשים בה. בהתאם לכל אלו החליטו בצה"ל לשפר את תשתיות המרחב, ולשרדג משמעותית את המוצבים בגזרה לרווחתם של החיילים והלוחמים.

"החום העז שקיים בבקעה לצד עליית מספר הלוחמים שנמצאים פה דרשו מאיתנו להתכונן בהתאם ולהבטיח לחיילנו שירות משמעותי ואיכותי - בסטנדרטים הגבוהים ביותר", מבהיר קצין הלוגיסטיקה החטיבתי, רס"ן מקס שוסטרמן. "במהלך השנה האחרונה יצאנו לבדוק את תחזוקת המוצבים לאורך כל הגזרה, מדרומה ועד צפונה, וכעת אנחנו בעיצומו של המבצע לשיפוץ המוצבים שמצאנו לנכון לשדרגם".

לכוחות החטיבה שנרתמו למבצע ואנשי אט"ל המשמשים כפרויקטורים בשיפוץ חלק מהבסיסים, יש יעד - שיפוץ חמישה מוצבים עד השנה הבאה, בנוסף למפקדה החטיבתית.

"בימים האחרונים סיימנו את שיפוץ בסיס 'מול נבו', המשמש כמוצב לפלוגה מגדוד "לביא הבקעה" ומאוייש גם על ידי פלוגת תצפיתניות של גדוד "ניצן'", מסביר רס"ן שוסטרמן. עוד הוא מציין, כי כעת פניהם לעבר המוצב הבא - "נעם" - שגם הוא מאויש על ידי פלוגת לוחמים של גדוד "לביא הבקעה", ושיפוצו יסתיים כבר בחודשים הקרובים.

"אנחנו מגיעים למוצבים ודואגים לשפר אותם גם מבחינת איכות חיי הלוחמים וגם מבחינת התשתיות המבצעיות", הוא אומר ומפרט: "שיפצנו את המגורים כך שלחיילים יהיה מרווח ונעים יותר לשהות בהם, טיפלנו בשירותים והמקלחות ואף דאגנו לשדרג את מועדון החיילים במוצבים".

ומהצד השני, גם את חמ"לי התצפיתניות, הנשקיות, עמדות השמירה ושערי הכניסה למוצבים שיפצו בחטמ"ר הבקעה כדי לשפר את ביטחון המרחב והחיילים.

"בעוד שנה מהיום - המתקנים של חטיבת הבקעה כבר יהיו ברמה אחרת", מצהיר רס"ן שוסטרמן. "נמשיך לפעול ולבצע את העבודה שלנו בצורה הטובה ביותר, על מנת לאפשר ללוחמים שלנו לבצע את עבודתם החשובה בתנאים הטובים ביותר".