חטיבת הבקעה והעמקים מציינת יובל שנים להקמתה

12.07.17
מערכת אתר צה"ל

השבוע התקיימה בחוף צמח עצרת 50 שנה לחטיבת הבקעה והעמקים. הטקס התקיים בראשות אלוף פיקוד המרכז, האלוף רוני נומה, מח״ט הבקעה והעמקים, אל״ם אופיר לויוס, מח״טי ולוחמי עבר, רבש״צים ותושבים מקומיים.

חטיבת הבקעה קמה בתום מלחמת ששת הימים, על ידי מפקדה הראשון ולימים הרמטכ"ל, רא"ל (במיל') רפאל (רפול) איתן ז"ל, מתוך הצורך להגן על גבולה המזרחי של מדינת ישראל עקב חדירות רבות של מסתננים וגורמים עוינים משטח ירדן, עובדה שהעניקה לגזרה את הכינוי ״ארץ המרדפים״.

חטיבת הבקעה והעמקים כוללת היום 3,055 קמ״ר מים כנרת ועד ים המלח וכוללת בתוכה ערים וכפרים פלסטינים, ביניהם יריחו ובנוסף התיישבות יהודית מפותחת. בשנתיים האחרונות קמו בגזרה שני גדודי חי״ר מעורבים: אריות הירדן ולביא הבקעה, שמטרתם לתת  תגובה מהירה בעמקים. בימים אלה נבנה בגזרה גדוד איסוף מילואים חדש.

״רוח החזון המפעמת בעורקיה של הבקעה הביאה את מיטב הנוער להתיישב, להגשים ולהצמיח עשרות יישובים וקיבוצים אשר קבעו כי הגבול לא יקבע ברעם התותחים אלא בתלם המחרשה", אמר בנאומו מח"ט הבקעה, אל"ם אופיר לויוס.

"רבים סימנו לנו את דרך ההקרבה", ציין אל"ם לויוס והמשיך: "מפקדים שהלכו בראש, גששים, לוחמים ואחרים. בחמישים שנותיה איבדה החטיבה עשרות חללים ומאות שנפלו במרחבה תוך שמירה על ההתיישבות, על ירושלים ועל חבלי הארץ הנפלאים".

סג״ם קורל צפרירי, מ״מ באריות הירדן ולוחמת מהגיוס הראשון של הגדוד נאמה גם היא בעצרת והודתה רבות למח״ט על עשייתו הרבה והוסיפה לומר: "הגדוד אמנם עוד צעיר, אך שורשיו טמונים עמוק בחטיבת הבקעה והעמקים. החטיבה מציינת יובל שנים להקמתה, 50 שנות מורשת קרב אמיצה ולא מתפשרת. כחיילת באריות הירדן גדלתי על סיפורי הגבורה הרבים השזורים בהיסטוריה של הגזרה, וכמפקדת בגדוד אני אמשיך יחד עם חייליי את מורשת הקרב של החטיבה".

"מכאן והלאה הגזרה נמצאת בידיים שלנו", סיכמה סג"ם צפרירי את נאומה. "העתיד צופה לנו אתגרים רבים ועוד שנים רבות של עשייה על גבולה המזרחי של ישראל. אנו נמשיך בעבודתנו הקשונה ובאמונתנו בצדקת הדרך. נעלה ונצליח".