טקס הדלקת נרות בגוש עציון

28.12.21
מערכת אתר צה"ל

לכבוד חג החנוכה התקיימה שלשום (רביעי), הדלקת נרות חגיגית במתחם ה"דודות" בצומת גוש עציון.

מתחם הדודות הפך לסמל מוכר עבור החיילים המשרתים בגוש עציון – אין חייל שלא עבר בצומת ולא עצר לקפה או עוגייה קטנה, אותם מכינים בקפידה מידי יום תושבי הגוש. הם אלו שגם מתפעלים את המתחם משעות הבוקר ועד שעות הערב המאוחרות. הקשר ההדוק בין ה"דודות" לצבא הוא זה שאיחד אתמול אורחים רבים שהצטופפו יחד במתחם ולמרות הקור הדליקו יחד את הנר השני של חג החנוכה.

בין האורחים היו מפקדי חטיבת עציון לדורותיהם, מתיישבים רבים, ובנוסף, חיילי החטיבה הגיעו להדליק נרות יחד עם מפקד פיקוד מרכז האלוף רוני נומה, ראש אגף התקשוב האלוף נדב פדן, מפקד אוגדת איו״ש תא״ל ערן ניב ומח״ט עציון אל״ם שרון אסמן.

״אנחנו באים כדי להביע הערכה עצומה על הרעות שיש במקום זה״, אמר האלוף רוני נומה. ״הפינה החמה היא ביטוי למחויבות ההדדית בין התושבים שמעניקים מעצמם לחיילים ולבין החיילים שמגנים עליהם".

"אנו רוצים לזכור את מי שנפל כאן לאורך ההיסטוריה, אנחנו זוכרים ומביטים קדימה", מדגיש האלוף נומה ומוסיף: "אנו מבטיחים להמשיך לפעול למען הביטחון של התושבים החיים כאן". 

מפקד החטיבה כיום, אל״ם שרון אסמן אמר: "בימי החנוכה אנו מדליקים מידי יום נר ומגבירים אט אט את הפצת האור. אתם, המתיישבים, מתנדבי הפינה החמה והדודות, מפיצים אור אין סופי בגוש עציון".

"האור הוא החיבור והאחדות- היכולת לתת לאחר, לחלוק, שפע ונתינה אין סופית", ממשיך את דבריו אל"ם אסמן, "עשייתכם הרבה ותרומתכם לחטיבת עציון ולצה״ל הינה חלק בלתי נפרד מניצחון המערכה. נמשיך להיערך ולהתאים את עצמנו לאתגרים המשתנים, לפעול כל העת על מנת לאפשר את ביטחון כלל תושבי האזור, ליזום ולהתייצב החומה בצורה ביניכם, האזרחים, לטרור".