כך נשמע תפעול אירוע מבצעי בחמ"ל בזמן אמת

החיילים בו עובדים מסביב לשעון, עוקבים מקרוב אחרי כל התרחשות בגזרתם, מקבלים את הדיווחים הכי חמים ומקשרים בין השטח ומקבלי ההחלטות בזמן אמת. החמ"ל המבצעי באיו"ש הוא הלב והמרכז של כל פעילות מבצעית. כך נשמעים קולות הקשר ברגעים הדרמטיים:

05.06.17
מערכת אתר צה"ל

המקום: חמ"ל בנימין

התאריך: 18.2.2016

השעה: 17:00

שני מחבלים צעירים נכנסים לסניף "רמי לוי" באזור התעשייה שער בנימין במטרה לבצע פיגוע דקירה. סמ"ר ינאי ויסמן ז"ל, לוחם בגדוד 50 של הנח"ל, גילה גבורה יוצאת דופן והסתער על המחבלים. בזכות ערנותו, הצליח ינאי למנוע מהמחבלים לפגוע באזרחים נוספים, אך שילם על כך בחייו.

לאחר מותו, קיבלה אלמנתו של ינאי צל״ש בשמו מאלוף פיקוד המרכז על גבורתו ועל כך ש"חתר למגע בידיים חשופות והפגין בפועלו דוגמה ומופת לערכי צה"ל".

המקום: חמ"ל עציון

התאריך: 27.7.16

השעה: 23:00


כוחות חטמ"ר עציון, בשיתוף השב"כ והימ"מ פושטים על דירת המסתור של המחבל שביצע את הפיגוע בו נרצח הרב מיכאל מרק ז"ל, ונפצעו אשתו וילדיו. במהלך הפשיטה המחבל פותח בירי לעבר כוחותינו, שהשיבו בירי טילי נ"ט לעבר המבנה בו התבצר החשוד. האירוע הסתיים בהריגת המחבל והריסת הבית. בקרבת המפגע נמצא נשק מסוג קלאצ'ניקוב ורימון מאולתר.

המקום: חמ"ל עציון

תאריך: 22.8.2016

השעה: 1:00

בלילה זה נערך המבצע הגדול ביותר נגד תשתיות לייצור וסחר באמצעי לחימה. בפעילות המשותפת של כוחות חטמ"ר עציון, שב״כ ומשטרת מחוז ש״י, לצד כוחות מילואים, גדוד תותחנים, פלוגת מג"ב ויחידות מיוחדות אותרו: שבעה מפעלים לייצור אמצעי לחימה, 14 רובים, 44 אקדחים 14 מחרטות ואלפי מחסניות ורכיבים לייצור נשק.

"החמ"ל הוא עמוד השדרה של החטיבה, הכל עובר דרכו. החמ"ל מעביר את הפקודות החטיבה לשטח ולהפך, ובכך תורם להצלחות מבצעיות גדולות. החמ"ל של חטמ"ר בנימין מתפקד ברמה גבוהה בזכות הסמב"ציות המקצועיות והמסורות בחטיבה", מדגישה קצינת החמ"ל של חטמ"ר בנימין, סג"ם נועה מר.