"כשאנחנו אומרים דוגמה ומופת - לזה אנחנו מתכוונים"

09.02.17
מערכת אתר צה"ל

בפיקוד המרכז נערך יום העיון השנתי לזכר אלוף נחמיה תמרי ז"ל, מפקד הפיקוד לשעבר, וראש לשכתו, רס"ן אופיר קאופמן ז"ל, שנהרגו לפני 23 שנה בהתרסקות מסוק חיל האוויר, סמוך למפקדת הפיקוד.

"יצא לי לפגוש את שני האנשים המיוחדים האלה", אמר מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה. "כשאנחנו אומרים דוגמה ומופת - לזה אנחנו מתכוונים".

לדברים אודות השניים, שעיצבו את רוח הפיקוד, הצטרף אלוף במיל' דורון רובין, שסיפר: "אני זוכר את נחמיה עם עיניים נוצצות שרק רוצה ללמוד. הוא היה חבר וקצין למופת".

על תרומתו של רס"ן קאופמן ז"ל, דיבר בהתרגשות י', קצין המודיעין בפיקוד המרכז. "אופיר ממשיך להיות חלק מאיתנו, חלק מיחידת המודיעין הפיקודית, חלק מהמסורת שעליה גדלים ומתחנכים פה. יש בקירות של יחידה זו, ממש בתוכם, נשמה יתרה, זו הנשמה של אופיר", הדגיש י'.

יום העיון לקציני הפיקוד, שהתקיים בנוכחות בני משפחותיהם של אלוף תמרי ורס"ן קאופמן, היווה את אירוע הפתיחה לתכנית הפיקודית לציון 50 שנה למלחמת ששת הימים.

גורמים שונים, בהם ד"ר עמי גלוסקא, תא"ל במיל' ד"ר דב תמרי, אחיו של האלוף נחמיה תמרי ז"ל, ואל"ם במיל' אשר דר, שלחם ונפצע במלחמת ששת הימים, ערכו בפני הנוכחים סקירה אודות המלחמה, מהלכיה, תוצאותיה, והסוגיות הערכיות שעוררה.  

"50 שנה אחרי ששת הימים זו לא עוד שנה", הדגיש אלוף נומה. "אנו במסע של התבוננות על מה זו מלחמה עבורנו".