"מי הוא מפקד טוב? מפקד החונך את פקודיו"

לכוחות הרפואה תפקיד חשוב ביותר בפעילויות המבצעיות השונות. בפיקוד המרכז נערך יום למידה מיוחד עם הרצאות וסימולציות בנושא חניכה למפקדי הרפואה: "יש צורך לעשות עצירה אחת לכמה זמן, ולהביט קדימה. רק כך נוכל להמשיך להתקדם, לצמוח ולהתפתח"

16.02.17
מערכת אתר צה"ל

צוותי הרפואה בפיקוד המרכז הם חלק בלתי נפרד מהפעילויות המבצעיות בגזרות השונות, ומטרתם לטפל ולפנות פצועים בשעת הצורך. לא פעם הם נדרשים למצוא פתרונות מהירים ויצירתיים למען הצלת חיים בשטח.

על מנת לשפר את מיומנות מפקדי צוותי הרפואה בפיקוד, התקיים ביום רביעי האחרון יום למידה בנושא חניכה. "המטרה המרכזית הייתה למידה על חניכה והקניית הכלים הנכונים", סיפר מפקד הרפואה בפיקוד מרכז, אל"ם חגי פרנקל. "בנוסף, ביצענו חשיבה משותפת ולמידה כיצד אנו משתפרים, מתייעלים וממשיכים להתקדם לעבר מצוינות וחדשנות".

במהלך היום עברו המפקדים הרצאות בנושא מנהיגות, חניכה והדרכה, והתאמנו על התמודדות עם סיטואציות פיקודיות באמצעות סימולציות עם שחקנים, שדימו מצבים בהם עלולים להיתקל ביום יום.

"בעיניי, מפקד טוב הוא מפקד שיודע לחנוך את פקודיו בצורה נכונה ומקצועית", מוסיף מפקד הרפואה של הפיקוד. "לפעמים קל לשקוע במשימות הרבות שבשגרה, ויש צורך לעשות עצירה אחת לכמה זמן, להביט קדימה ולהציב לעצמנו מטרות אישיות ומקצועיות. רק כך נוכל להמשיך להתקדם, לצמוח ולהתפתח למקומות חדשים שיובילו לטיפול יעיל יותר ולהצלת חיי אדם".