מסע כומתה לחיילי חטיבה מרחבית

במסגרת ציון 30 שנים לחטיבה המרחבית בנימין, החליטו קציני החטיבה ובראשם המח"ט, אל"ם יובל גז, לקיים מסע כומתה מיוחד לחיילי החטיבה, שבסיומו הם החליפו את כומתת הזית בכומתה השחורה: "כעת הם יכולים לומר בביטחון וגאווה - אנחנו חיילי חטיבת בנימין"

29.10.17
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

עבור רבים מלוחמי צה"ל, אחד הזיכרונות המשמעותיים משירותם הצבאי הוא המסע המיוחד שעברו בסוף הכשרתם, אשר בסיומו הם קיבלו את הכומתה הנכספת, זאת שתגדיר מאותו הרגע את זהות יחידתם ותהווה את מקור גאוותם.

אולם להבדיל מלוחמי החטיבות והגדודים הסדירים של צה"ל, חיילי החטיבות המרחביות ביהודה ושומרון, בצפון ובדרום, אינם עוברים מסע מפרך וטקס מרגש בו מוענקת להם הכומתה. את עובדה זאת מפקדי חטמ"ר בנימין החליטו לשנות.

במהלך השבוע שעבר, כחלק ממופעי ציון 30 שנה לחטיבה, שכללו בין היתר ערבים מיוחדים בהשתתפות מפקדים ומשפחות שכולות, פעילויות מגבשות ואף הוצאת ספר מיוחד על מורשת הקרב בגזרה, יצאו 200 מחיילי ומפקדי מטה החטיבה למסע של חמישה קילומטרים בגזרה, בסופו הוענקה להם כומתה שחורה.

"מטרת המסע הייתה להגביר לחיילי המטה את תחושת השייכות ואת גאוות שירותם בחטיבה", מסבירה רס"ן אלין סעדון, קצינת הקשר של החטיבה אשר הובילה את מסע הכומתה המיוחד. "היה לנו חשוב לקחת את כל הטבחים, הנהגים, אנשי החימוש, הקשר, הלוגיסטיקה וחיילי יתר המערכים, ולהוקיר את העבודה הרבה והחשובה שהם עושים בגזרה. לכן החלטנו להוציא אותם למסע ולהחליף להם את כומתת הזית שקיבלו עוד בבקו"ם, בכומתה שתבדיל ותייחד אותם".

עוד היא מדגישה, שתגובת החיילים הייתה חיובית מאוד ומרביתם התרגשו מאוד נוכח המעמד. "לקראת סוף המסע, הצטרף המח"ט לחיילים לעלייה האחרונה, לקח את האלונקה ורץ איתה לעבר הפסגה", מספרת רס"ן סעדון.

"המעמד כולו נתן להם תחושה שהם באמת משמעותיים לחטיבה, וניתן לראות שהמורל והמוטיבציה עלתה באופן משמעותי מאז האירוע", היא מדגישה ומוסיפה כי היא מקווה שהמסע יהווה תקדים עבור יתר החטיבות המרחביות בצה"ל: "החיילים שהשתתפו במסע מרוצים מהכומתה השחורה שנמצאת להם בכותפת, וכעת הם יכולים לומר בביטחון וגאווה - אנחנו חיילי חטיבת בנימין".