נחשפה תשתית חמאס: 13 פעילים נעצרו

כוחות צה"ל ושב"כ חשפו תשתית רחבת היקף של חמאס ועצרו הלילה (שני) 13 פעילים בארגון, בהם חבר המועצה המחוקקת.

16.01.17
מערכת אתר צה"ל

"כחלק מהמבצע המשולב, פשטו חיילי הגדוד, בשיתוף עם כוחות שב"כ, לוחמי גדוד חרוב של חטיבת כפיר ויחידות מיוחדות בצה"ל, על 13 יעדים", מספר מפקד גדוד 202 (צפע) של הצנחנים, סא"ל רועי צוויג, ומדגיש: "מבצע כזה דורש מהחיילים והמפקדים תיאום מושלם, והוא הסתיים בהצלחה הודות לפעילות המסורה והאמיצה של הלוחמים".

במהלך השבועות האחרונים חשף שב"כ בשיתוף צה"ל תשתית רחבת היקף של חמאס, שפעלה בגזרת רמאללה ובנימין, והיוותה את מפקדת הארגון באזור. המפקדה, אשר מונה עשרות פעילים, פעלה לחיזוק אחיזת חמאס באיו"ש כארגון, וכגורם בעל השפעה אזורית רחבה.

בין היתר, פעלה מפקדת החמאס באפיקים חברתיים וכלכליים, בפעילות 'דעווה' ("קירוב לבבות") ובתמיכה כלכלית באסירים, במשפחות מפגעים ובתא הסטודנטים של הארגון ('כותלה אסלאמיה'). המפקדה, שמומנה באופן רציף על-ידי גורמי חמאס מחו"ל ומרצועת עזה, הפיצה חומרי תעמולה של הארגון ומימנה עצרות המוניות.
"לצד פעולות מתמשכות שמטרתן לספק הגנה מיטבית לתושבים, הכוחות מבצעים מדי לילה פעילות סיכול מדויקת בכלל הכפרים במרחב רמאללה לשיבוש וסיכול הטרור. המבצע שהתרחש הלילה הוא חלק מהלחימה הכוללת בטרור באיו"ש", מסכם סא"ל צוויג.