פיקוד העורף במסע הסברה ראשון מסוגו ביהודה ושומרון

נציגי פיקוד העורף בגזרת איו"ש ירדו לשטח למסע הסברה מיוחד במטרה להסביר לציבור כיצד מתמודדים עם סוגיות שונות: החל מפיגועי טרור ועד לאסונות טבע. "המסרים שהעברנו עוד יצילו חיים בעתיד"

19.09.17
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

בעקבות אירועי הטרור בשנים האחרונות ורגע לפני שהקיץ עוזב אותנו לטובת חגי תשרי וגשמי החורף, נציגי פיקוד העורף בפיקוד מרכז החליטו לרדת לשטח הגזרה בפעם הראשונה, במטרה להעלות את מודעות הציבור למצבי החירום.

הפרויקט, שיזם רס"ן יוסף חשאן, ראש ענף עורף בפיקוד המרכז, חצה את כל החטיבות המרחביות של איו"ש, כולל מרחב הבקעה. "המסע שלנו נמשך עשרה ימים במהלכם פגשנו את הציבור בכל הנקודות העיקריות במרחב", מסביר רס"ן חשאן ומפרט: "הגענו לבתי ספר, למכללות, למרכזי קניות ולצמתים מרכזיים להציג לקהל את הנחיות פיקוד העורף - הנחיות שבהחלט עשויות להיות מצילות חיים".
על מנת להנגיש את ההנחיות ולגרום לציבור ליישם את מסרי פיקוד העורף, הוחלט במסע מיתוג למסע, שכלל צביעת מכוניות נציגי העורף שנשלחו לשטח, וחלוקת מדבקות, בלונים ומגנטים. "בכל מקום שהיינו יצרנו ממש הפנינג", מציין רס"ן חשאן. "הבנו שבשביל למקסם את ההסברה, אנחנו צריכים לגרום לקהל שלנו ליהנות ולהתעניין בעשייה שלנו, למשוך את העין שלו ולגרום לו להקשיב למסרי הפיקוד".

המטרה המרכזית של הפרויקט, על פי מפקד העורף בפיקוד מרכז, היא להכין את הציבור באיו"ש למתיחות ביטחונית שעלולה להתרחש במהלך תקופת חגי תשרי, אולם לא רק: "היה לנו חשוב לשים דגש גם על סכנות אפשרויות של איתני הטבע, כמו שריפות, רעידות אדמה, שלגים ושיטפונות, ולהסביר לציבור כיצד ניתן להתמודד איתם".

"רצינו להגיע עד לבית של האזרח הפשוט ולהראות לו שצה"ל נמצא פה בשביל לעזור ולסייע לו להתמודד עם כל מצב חירום, הן בלחימה והן בהתמודדות עם תרחישי קיצון אחרים", מבהיר רס"ן חשאן. "אני חושב שמלבד החשיבות ההסברתית העצומה של הפרויקט הזה, יש לו גם חשיבות מכרעת בכל הנוגע להגברת האמון בצה"ל ברחוב הישראלי".

עוד הוא מוסיף, כי מבחינתו מדובר בהצלחה גדולה. "קיבלנו הרבה פידבקים חיוביים ממשפחות באיו"ש, שסיפרו כי תרמנו להם וכעת הם מרגישים בטוחים יותר", הוא משתף ומסכם: "בסוף זאת המשימה שלנו. אנחנו מחויבים לדאוג שהציבור יהיה ערוך ומוכן לכל תרחיש, ועל ידי כך נוכל גם להגביר את החוסן האזרחי ולתת דחיפה לכוחות הצבא שידעו לחתור למגע ולתפעל כל אירוע אליו יידרשו. אני בטוח שהמסרים שהעברנו במהלך המסע הזה, עוד יצילו חיים רבים בעתיד".