פעילות הלוחמים השבוע בגזרת "יהודה"

הלוחמים הפועלים בחטיבה המרחבית ״יהודה״ פעלו כמידי שבוע ברחבי הגזרה ומצאו 10 נשקים

04.10.17
מערכת אתר צה"ל

"בני נעים" הוא כפר פלסטיני השוכן באזור היישוב קרית ארבע, בגזרת החטיבה המרחבית ״יהודה״. מכפר זה יצאו לאורך השנים מספר פיגועים ונתפסו אמצעי לחימה רבים. לכן, כוחות צה״ל מקפידים לפעול רבות בתחומיו במטרה למנוע את הפיגוע הבא.

הלילה יצאו כוחות מגדוד 603 של חטיבה 7 למבצע גדול במרחבי הכפר. הכוחות הגיעו לביתו של סוחר באמצעי לחימה שעל פי מידע מודיעיני החזיק בביתו נשקים.

לאחר חיפושים מתמשכים מצאו הלוחמים בפיקודו של מפקד הפלוגה סרן רועי מרגי 4 נשקים. על 2 מהנשקים היו כוונות השייכות לצה"ל. בנוסף, נמצא בביתו מכשיר לזיהוי מוקשים.

3 מהנשקים שנמצאו במהלך הפעילות נמצאו במתחם לכלבים מחוץ לבית החשוד. ריבוי הכלבים בחצר עורר את חשדו של מפקד הפלוגה. הלוחמים ביצעו חיפוש מעמיק בחצר ומצאו את הנשקים במתחם הזבל במקום. בעל הבית נעצר והועבר לחקירה.

פעילות זו מצטרפת לאלפי פעילויות המתבצעות מידי לילה ויום בחטיבת "יהודה" כחלק מהמערכה הבלתי פוסקת בהחזקת אמצעי לחימה.

יומיים אחרי מציאת הנשקים, עמדו לוחמי הגדוד על הצירים כחלק משגרת ההגנה. במהלך בידוק אקראי של כוחות עצרו רכב שיצא מהכפר דהרייה ועלה על ציר 60. הלוחמים ביקשו לבדוק את הרכב, הנהג תחילה סירב לבידוק, אך כשפתח את תא המטען של רכבו נמצא בו נשק מאולתר בתוך מעיל צבאי. שני החשודים שהיו ברכב נלקחו להמשך חקירה.

"אנחנו נמשיך לצאת למבצעים ולחפש", קובע מפקד גדוד 603 סא"ל עידו ג׳ורנו. "ברור לנו שכל נשק כזה יכול לחולל את הפיגוע הבא, ולא ניתן לזה לקרות. נמשיך לעמוד על המשמר ולהלחם בטרור".

גם גדוד "צבר" שתופס קו בגזרת חברון לא סיים את השבוע ללא מציאות. בלילה האחרון, כאשר ביצעו סריקה ב-11 יעדים שונים בחברון, מצאו במקום מוסלק במטבח של חשוד נשק מסוג m16, נשק מסוג קלאץ, רובה ציד ואקדח.
בנוסף, לוחמי מג״ב הפועלים גם הם בגזרה מצאו, במהלך סריקות בכפר דהרייה, נשק אשר נזרק מהחלון במזוודה.

"כלל הכוחות שלנו במוכנות תמידית", מסביר קצין האג"ם של חטיבת יהודה, רס"ן גיא בסון. "אין לילה שלגדוד אין משימה, אין יום שהכוחות לא נמצאים על הצירים ובעומק. והתוצאות מדברות בעד עצמן - 10 נשקים בשלושה ימים.
ככה אנחנו מייצרים את הביטחון. זאת המלחמה שלנו בטרור".