צפו באימון המיוחד של פלוגת הלוחמים שרואה הכל

תנועה חשאית בשטח עוין, חוליות שמנסות לחצות את הגדר וקרבות ירי: לוחמי פלוגת "נץ" של גדוד האיסוף "ניצן" ביצעו אימון מיוחד, כדי להמשיך ולהכריע את הטרור ביהודה ושומרון

05.09.17
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

לצד לוחמי החי"ר המבצעים את משימות ההגנה השוטפות ביהודה ושומרון, פועלים בכל ימות השנה לוחמי פלוגת "נץ" מגדוד האיסוף הקרבי "ניצן". לפלוגה יכולות מיוחדות, שמכריעות את הטרור פעמים רבות.

"ללוחמים שלנו יש את היכולת לצפות באויב בכל רגע נתון ומכל זווית אפשרית", מבהיר סרן רותם שבתאי, מפקד הפלוגה. "מדי יום", הוא מפרט, "אנחנו נעים בעומק השטח בחשאיות גמורה, מפלילים סוחרי אמל"ח ומפגעים פוטנציאלים, מזהים תשתיות הברחה של שוהים בלתי חוקיים ודואגים לארוב ולתפוס 'על חם' את החוליה שמנסה להוציא לפועל את הפיגוע הבא".

כל כוח, איכותי ומיומן ככל שיהיה, זקוק לאימון מאתגר שישמור על רמת כשירות גבוהה. בדיוק לתרגיל כזה יצאו לוחמי פלוגת "נץ" בשבוע שעבר - לאימון שהתקיים בבסיס צאלים, ונועד לשמור על מעמדם כמכפלת כוח יוצאת דופן במרחבים המאתגרים של פיקוד המרכז.

"במהלך התרגיל ביצענו מספר תרחישים עיקריים", מסביר סרן שבתאי, "בתרחיש אחד היה על הצוות לבצע תצפית על חולייה של משליכי בקבוקי תבערה וליירט אותה. תרחיש אחר שילב בתוכו את כלל אמצעי האיסוף - מבלוני איסוף, דרך רחפנים ועד לרכבי הגרניט המיוחדים".

"בנוסף, הצוות היה צריך לאסוף מודיעין על מחבלים חמושים. לאחר שהשיגו את כל המידע הנדרש היה עליהם לצאת ולעצור אותם לפני שיצאו לפגע בעורף הישראלי", ממשיך סרן שבתאי. "ככה תרגלו הלוחמים את כל מה שלמדו במהלך האימון - איסוף מידע, תנועה חשאית ומבצעית, מארב והסוואה, לוחמה בשטח בנוי ונטרול ומעצר".

כעת חוזרים לוחמי הפלוגה לחטיבות המרחביות באיו"ש במטרה ברורה - שאף גורם טרור לא יצליח להרים את ראשו ולפגוע באזרחי מדינת ישראל. "האתגרים איתם אנחנו מתמודדים אף פעם לא היו פשוטים והם גם לא יהפכו לכאלה", מדגיש סרן שבתאי ומסכם: "איו"ש משתנה כל הזמן ומביאה עימה משימות חדשות ואירועים לא צפויים. נמשיך לשמור על ערנות מירבית, לאחוז בשטח, לבצע מארבים ולהפעיל את כל היכולות המיוחדות שלנו, מרמת הלוחמה ועד לאיסוף המודיעני".