"הימים הקרובים מאוד משמעותיים. אנחנו כאן בשביל למגר את הטרור"

הפיגועים שהתרחשו בשבוע האחרון ביהודה ושומרון, הובילו לתגבור הכוננות המבצעית של כוחות צה"ל בגזרה לצד סיכול של תשתיות טרור. כתבנו שוחח עם מפקד גדוד השריון 82 שנמצא כעת בחטיבה המרחבית "יהודה", מקום מושבו המרכזי של ארגון הטרור חמאס באיו"ש, ושמע ממנו על מוכנות הכוחות והצעדים אותם לוחמיו צפויים לנקוט כדי להחזיר את השקט למרחב

14.12.18
מיכאל אוריה, מערכת את"צ

מזה ארבעה חודשים, גדוד 82 של חטיבת השריון 7 מבצע תעסוקה מבצעית בחטיבה המרחבית "יהודה", אחת הגזרות המורכבות במרחב יהודה ושומרון, בין היתר בשל נסיונות ארגון הטרור חמאס ונסיונות להרחיב פעילות טרור בעיר חברון.

במהלך השבוע האחרון, לאחר תקופה ממושכת של שקט יחסי בה לא התרחשו אירועים חריגים יתר על המידה, ארעו אירועי טרור אלימים שדרשו מכל הכוחות להגביר דריכות. "שני פיגועי ירי באותו שבוע הם חריגים, במהלך התעסוקה המבצעית בגזרה ובשנים האחרונות במרחב שלנו, אמר מפקד גדוד 82, סא"ל יואב שניידר.

בעקבות אותם מקרים, הוחלט למקסם את אמצעי ההגנה בגזרה בהשתתפות לוחמים רבים ביניהם אנשי חטיבה 7, שפרוסים בימים אלה בכל איו"ש ומבצעים פעילות רחבה.

לצד הפעולות לאיתור מחבלים תוגברו הכוחות ואמצעי ההגנה. "תגברנו את כל הצמתים והכנו את כל החיילים שלנו לאתגרים רבים מולם הם עשויים להתייצב", הדגיש סאל שניידר. "מלבד זאת אנחנו גם מקיימים נקודות בידוק ומכתרים יעדים שעשויים לייצא טרור, לצד פעולות סיכול התקפיות למעצר הגורמים החשודים".

העובדה שארועי הטרור האחרונים היו מורכבים מחוליות טרור שככל הנראה מטעם או בהשפעת ארגון הטרור חמאס הופכת את הפעולות בחטיבה מרחבית יהודה למורכבת הרבה יותר.

המטרה שלנו היא להמשיך לעבוד 24/7 כדי לשמור על השקט של האזרחים ולמנוע מהטרור להרים את ראשו". במהלך הלילות האחרונים, לוחמיו של סא"ל שניידר ביצעו במרחב פעילות מקיפה במיוחד .

"חשוב לנו להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק. אנחנו עוצרים מדי יום פיגועים ועם זאת מתכוננים לאירוע שעשוי לפגוש אותנו בהפתעה", מכריז סא"ל שניידר. "אנחנו יודעים שבמאבק נגד הטרור אף פעם אין הרמטיות, ולמרות זאת - לשם אנחנו שואפים".

"נמשיך לאתר כל חוליה, כל נשק וכל אדם שמשתף פעולה עם הטרור כדי לסכל אותו בזמן הקרוב ביותר", מבהיר סא"ל שניידר. "הימים הקרובים מאוד משמעותיים, ולכן המטרה שלנו היא לכבות את הלהבות ביעילות ועוצמה כמה שיותר מוקדם", הוא מחדד ומסכם: "חשוב לי שכל אזרחי המדינה ימשיכו בשגרה שלהם , וידעו שאנחנו כאן ופרוסים בכל הנקודות, מוכנים ודרוכים בשביל למגר את הטרור".